Birleştirilmiş sınıflardaki kaynaştırma eğitiminde yaşanan sorunlara ilişkin görüşler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırma, birleştirilmiş sınıflarda kaynaştırma eğitimine ilişkin öğretmen, normal gelişim gösteren öğrenci ve özel gereksinimli öğrenci velilerinin yaşadıkları sorunları belirlemek ve bu sorunlara çözüm önerileri getirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Yöntem: Bu araştırmada, nitel araştırma yaklaşımından yararlanılmıştır. Araştırmanın verileri, nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak toplanmış, verilerinin analizi içerik analizi yoluyla yapılmıştır. Bulgular ve Sonuç: Araştırma sonunda öğretmenlerin; birleştirilmiş sınıfların öğretim şeklinden ve koşullarından kaynaklanan ve öğrenme-öğretme sürecinin verimliliğini olumsuz yönde etkileyen sorunlar yaşadığı belirlenmiştir. Öğretmenlerin sınıf yönetiminde başarılı olabilmek için, özel gereksinimli öğrencilerin sınıfta oturdukları yerleri değiştirerek fiziksel düzenlemeler yaptıkları, gerek özel gereksinimli öğrencilerin gerekse normal gelişim gösteren öğrencilerin olumsuz davranışları ile sözlü uyarı yoluyla baş etmeye çalıştığı, öğrenme-öğretme sürecinde özel gereksinimli öğrencilere zaman ayıramadıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin özel gereksinimli öğrencinin başarısını ölçme-değerlendirmede sadece gözlem yönteminden yararlandıkları belirlenmiştir.Özel gereksinimli öğrenciler ile normal gelişim gösteren öğrenciler arasında ders dışı ve okul dışı yaşantıdaki iletişimin olumsuz olduğu anlaşılmıştır. Normal gelişim gösteren öğrencilerin; özel gereksinimli öğrencilere ilişkin olumsuz bir akademik algıya sahip olduğu, öte yandan ise davranışsal bakımdan olumlu algıya sahip oldukları belirlenmiştir.Özel gereksinimli öğrenci velileri; öğrenme ortamını güvenli ve çocukları için diğer çocuklarla iletişime geçebilecekleri bir ortam olarak betimlemektedirler. Öğretmenler ile veliler arasında işbirliğinin olmadığı anlaşılmıştır. Özel gereksinimli öğrenci velileri, çocuklarının akranları tarafından özellikle dışlanma ve fiziksel şiddete uğramalarından ve çocuklarının kendini yeterli görmemelerinden kaynaklanan sorunlar yaşamaktadırlar. Purpose: This research was carried out to identify the problems of teachers, non-disabled students and parents of children with special needs about inclusive education in multigrade classes and to offer solutions to these problems.Method: In this research, the qualitative research approach was used. The data were collected using semi-structured interview technique, one of the qualitative research methods and the analysis of the research data were perfomed using content analysis.Results: At the end of the research, it is found out that teachers experienced problems which come from the way of teaching and conditions of multigrade classes and problems which affect the efficiency of teaching-learning process negatively. It is also assessed that to be successful in classroom management, teachers made physical arrangements by changing the places of the students with special needsin the classroom, they tried to cope with both the negative behaviours of students with special needs and non-disabled students by verbal warning and so they didn?t have time for the students with special needs in teaching-learning process.It is detected that teachers only benefited from the observation method in the assessment and evaluation of the students with disabilities. It is understood that out of class and out of school communication between the students with disabilities and non-disabled students is negative. It is discovered that non-disabled students have negative academic perception about students with special needs, on the other hand, they have a positive perception on behavioral aspects.Parents of children with disabilities described that the learning environment is secure for their children and their children can communicate with the others in this environment. It has been determined that there is no cooperation between teachers and parents. Parents of students with special needs have problems because of especially their children?s exclusion and physical violence by their peers and because of their children?s lack of self-sufficiency.
Collections