Sekizinci sınıf öğrencilerinin motivasyon düzeylerinin ve öz-düzenlemeye dayalı öğrenme stratejilerinin matematik başarısını yordama gücü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmada, 8. sınıf öğrencilerinin motivasyon düzeylerinin ve öz-düzenlemeye dayalı öğrenme stratejilerinin matematik başarısını yordama gücü incelenmiştir. Ayrıca öğrencilerin motivasyon düzeylerinin ve öz-düzenlemeye dayalı öğrenme stratejilerinin cinsiyete göre matematik başarısını yordama gücü araştırılmış ve bağımsız değişkenler demografik değişkenler açısından incelenmiştir.Yöntem: İlişkisel tarama modelinin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu Eskişehir il merkezinde öğrenim gören 608 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında Pintrich, Smith, Garcia ve McKeachie (1991) tarafından geliştirilen Karadeniz, Büyüköztürk, Akgün, Kılıç Çakmak ve Demirel (2008) tarafından Türkçeye uyarlanan Güdülenme ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği kullanılmıştır. Öğrencilerin matematik başarılarının belirlenmesi için araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi kullanılmıştır.Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin motivasyon düzeyleri ve öz-düzenlemeye dayalı öğrenme stratejileri, matematik başarısı üzerindeki değişkenliğin %47.1'ini açıklamıştır. Erkek öğrencilerdeki motivasyon düzeylerinin ve öz-düzenlemeye dayalı öğrenme stratejilerinin, matematik başarısını yordama gücü kız öğrencilerden daha yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin motivasyon düzeyleri ve öz-düzenlemeye dayalı öğrenme stratejileri cinsiyete, ailelerinin eğitimleriyle ilgilenme durumlarına, matematik dersine çalışırken en çok yardım alınan kişilere göre farklılaşmıştır. Tartışma ve Sonuç: Bu araştırmada, zaman ve çalışma ortamı faktörü en güçlü yordayıcı olmuştur. Bu sebeple öğrenciler, hedeflerini belirli bir zaman dilimine yaymalı, çalışmalarında sürekli olmalı ve çalışma ortamının elverişli olması için gayret göstermelidirler. Ayrıca elde edilen bulguların, matematik başarısını arttırmaya yönelik yapılacak olan çalışmalara fayda sağlayacağı düşünülmektedir. Purpose: In this study, the predictive power of motivation levels and self-regulated learning strategies on mathematics achievement of eight grade students was investigated. The predictive power of motivation levels and self-regulated learning strategies on mathematics achievement of students related to gender and independent variables related to demographic variables was also investigated. Method: In this study the survey model has been applied. Study group of the research consisted of 608 eighth grade students in Eskişehir city center. Motivated Strategies for Learning Questionnaire developed by Pintrich, Smith, Garcia and McKeachie (1991) and translated into a Turkish version by Karadeniz, Büyüköztürk, Akgün, Kılıç Çakmak and Demirel (2008) has been used to collect the data. The achievement test developed by researcher has been used to determine students' mathematics achievement.Results: The results indicated that students' motivation levels and self-regulated learning strategies explain 47.1% of the total variance on mathematics achievement. In addition, the predictive power of motivation levels and self-regulated learning strategies on mathematics achievement of males was higher than females. The results indicated that students' motivation levels and self-regulated learning strategies are different according to gender, status of families dealing with their training, helper about mathematics subject. Discussion and Conclusion: In this study, time and study environment factor has been the most powerful predictor. Therefore students should disseminate goals a specific time period, be continuous in studies and strive to be suitable for the study environment. Additionally, it is believed that findings will be useful to the studies on increasing achievement in mathematics.
Collections