Öğretim elemanlarının E-öğrenme sistemine yönelik hazırbulunuşluk düzeyinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı Eskişehir Osmangazi Üniversitesi öğretim elemanlarının e-öğrenmeye yönelik hazırbulunuşluk düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir.Yöntem: Araştırmada nicel araştırma türlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen ?E-öğrenmeye Yönelik Hazırbulunuşluk Ölçeği? kullanılmıştır. Verilerin toplanması web tabanlı bir uygulama yardımıyla gerçekleşmiştir. Verilerin çözümlenmesinde bir istatistik programından yararlanılmıştır.Bulgular: Öğretim elemanlarının genel, teknik beceri ve kurumsal hazırbulunuşluk ortalamalarının orta düzeyde, psikolojik hazırbulunuşluk ortalamalarının ise düşük düzeyde olduğu saptanmıştır. En yüksek ortalama kurumsal hazırbulunuşluk boyutuna ait iken, onu sırasıyla teknik beceri ve psikolojik hazırbulunuşluk düzeyleri takip etmektedir. Hazırbulunuşluk puanlarının öğretim elemanlarının demografik özelliklerine göre istatistiksel açıdan anlamlı bir fark oluşturduğu saptanmıştır. Rektörlüğe Bağlı Birimlerde çalışmakta olan ve unvanı okutman olan öğretim elemanlarının genel, psikolojik ve teknik beceri hazırbulunuşluk düzeylerinin diğer öğretim elemanlarına göre daha düşük olduğu görülmüştür. Erkek öğretim elemanlarının hazırbulunuşluk düzeylerinin, kadın öğretim elemanlarının düzeylerinden yüksek olduğu ve öğretim elemanlarının internet ve bilgisayar kullanım düzeyleri arttıkça, hazırbulunuşluk düzeylerinin de arttığı saptanmıştır. Tartışma ve Sonuç: Öğretim elemanlarının kurumsal hazırbulunuşluk düzeylerinin diğer alt boyutlardan yüksek çıkması, üniversitenin, öğretim elemanlarını teşvik etme düzeylerinin ve kurumun e-öğrenme sistemi için gerekli teknoloji, donanım ve teknik destek hizmetlerine sahip olma düzeylerinin yüksek olması anlamına gelmektedir. Öğretim elemanlarının teknik beceri hazırbulunuşluk ortalamalarının orta düzeyde olması, e-öğrenme sistemini kullanmak için sahip olmaları gereken yetilerini orta düzey olarak değerlendiklerini göstermektedir. Öğretim elemanlarının psikolojik hazırbulunuşluk düzeylerinin düşük düzeyde olması ise, öğretim elemanlarının e-öğrenme sistemlerine karşı tutumlarının yanı sıra, mevcut teknolojinin yararı ve kullanım kolaylığı algılarının da düşük düzeyde olduğu anlamına gelmektedir. Purpose: The purpose of this research is to examine the e-readiness levels of academicians in Eskişehir Osmangazi University with various variables. Methods: In this study, survey model which is one of the types of quantitative research was used. The data was collected by the scale named as ?E-learning Readiness Scale? developed by the researcher. The data was collected with the help of a web-based application. For the data analysis, a statistical software was used.Results: According to the statistical analysis in the study while general, technical skill and institutional e-readiness levels of academicians are determined as intermediate level, academicians? psychological e-readiness level is determined as low. Furthermore, institutional e-readiness level has the highest average. Technical skill and psychological e-readiness averages follow it respectively. Additionally, a statistically significant difference was found out between the demographical features of academicians and their e-readiness levels. General, psychological and technical skill e-readiness levels of the academicians whose titles are lecturers and who work in Administrative Units under the President's Office was found lower than the other academicians. What is more, the e-readiness levels of male academicians are found higher than female academicians. Additionally, it?s found that as the level of internet and computer use increase, e-readiness levels increase. Discussion and Conclusion: According to the study, it?s found out that institutional e-readiness level of academicians is higher than the other e-readiness levels and this means that in the eyes of academicians emboldening level and the level of having necessary technological, equipment and technical support facilities of the university are higher than the other factors. Furthermore, intermediate level of technical skill e-readiness displays that academicians assess their own technical skills which are necessary for using e-learning systems as intermediate level. Additionally, low level of psychological e-readiness means that attitude towards e-learning system as well as perception of ease and benefit of using e-learning system is also low.
Collections