Yükseköğretim İngilizce hazırlık eğitimi sınıf ortamlarında güç paylaşımı düzeyinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim uygulamalarında ön plana çıkan öğrenci merkezli eğitim, öğretmenlerin öğrencilere öğrenme süreçlerinde daha fazla kontrol vermelerini gerektirmektedir. Türkiye'de öğrencilerin kendi öğrenmeleriyle ilgili karar verme sürecine dahil edilmesine ilişkin bilimsel çalışmalar az sayıdadır. Bu araştırmanın amacı, İngilizce hazırlık eğitimi sınıf ortamlarında güç paylaşımı düzeyinin belirlenmesi ve bu düzeyin çeşitli değişkenler açısından incelenmesidir. Yöntem: Araştırmada nicel araştırma desenlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Evren üzerinden gerçekleştirilen çalışmada, İç Anadolu Bölgesi'ndeki bir üniversitenin yabancı diller yüksekokulunda 2013-2014 öğretim yılında öğrenim gören 415 öğrenci çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen Güç Paylaşımı Düzey Belirleme Ölçeği'nin uygulanmasıyla elde edilmiştir. Verilerin istatistiksel çözümlemesi SPSS istatistik programıyla gerçekleştirilmiştir. Bulgular: İngilizce hazırlık eğitimi sınıf ortamlarında toplam ve faktörlere ilişkin güç paylaşımının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, içerik, süreç, görevler, etkinlikler, değerlendirme faktörlerine ilişkin ve toplam güç paylaşımı düzeylerinin İngilizce seviye gruplarına göre anlamlı olarak farklılaşmadığı; kurallar faktöründe güç paylaşımı düzeyinin İngilizce seviye gruplarına göre anlamlı ve ileri seviyenin lehine olarak farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Güç paylaşımı ölçeğinin faktörleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler saptanmıştır.Tartışma ve sonuç: Araştırmada, yükseköğretim İngilizce hazırlık eğitimi sınıf ortamlarında ortalama bir düzeyde güç paylaşımı yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf içi ilke ve kuralların belirlenmesinde ileri seviye öğrencilerine daha fazla sorumluluk verildiği belirlenmiştir. Öğrencilerin içerik, süreç, görevler, etkinlikler ve değerlendirme kararlarına katılımının İngilizce seviyelerine göre farklılaşmadığı sonucu sınıf ortamlarında seviye grubu gözetmeksizin benzer yaklaşımların kullanıldığını göstermektedir. Öğrencilere, kendi öğrenmelerinde daha fazla karar hakkı verilmesinin onların eğitim süreçlerine katkıda bulunacağı düşünülmektedir. Anahtar kelimeler: Öğrenci merkezli eğitim, Güç paylaşımı, İngilizce hazırlık eğitimi Learner-centered teaching requires teachers to give students more control over learning processes. There are few scientific studies that examine student involvement in decision-making about learning in Turkey. This study aims to examine power-sharing in English language preparatory classroom environments in terms of different variables.Method: Survey research, one of the quantitative research methods, was used in the study. The study was conducted to the population, 415 students at a School of Foreign Languages in the Central Anatolia Region in 2013-2014 academic year. The data were collected with `Power-sharing Scale` developed by the researcher. SPSS Statistics was used for the statistical analysis of the data.Results: It is found that there is an average power-sharing in English language classroom environments. Also, there isn't a statistically significant difference in the means of the factors and the scale score between proficiency levels except for classroom policies. There is a statistically significant difference between the advanced group and the intermediate group in the means of classroom policies factor. The correlation analysis reveals that there is a positive relationship between the factors of the scale.Discussion and Conclusion: It is concluded that power is shared on average level in the preparatory classrooms. In determening classroom policies, the advanced student group is given more responsibility than the others. The students' involvement in content, process, tasks, activities, assessment doesn't differ between groups. Therefore, it is deduced that similar practices are used in the language classrooms regardless of the proficiency levels. It is thought that student involvement in decision-making about learning benefits their educational process. Key words: Learner-centered teaching, Power-sharing, English preparatory classroom
Collections