Çikolata markalarının farkındalığının EEG analiz yöntemi kullanılarak değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle tüketicilerin ihtiyaçlarında, isteklerinde ve arzularında da değişimler yaşandığı görülmüştür. Yaşanan bu değişimler sonucunda tüketicilerin daha iyi tanınması, isteklerinin ve arzularının belirlenmesi amacıyla kullanılan geleneksel yöntemlerin yetersiz olduğu düşüncesi ortaya çıkmıştır. Bu sebeple, tüketicilerin ihtiyaçlarının belirlenmesinde yeni bir pazarlama anlayışı olan ve yeni çalışma alanı bulan Nöropazarlama araştırmaları önemli olmuştur.Araştırmada; çikolata markalarının farkındalıkları EEG Analiz Yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Araştırma, 30 gönüllü katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Gönüllü katılımcılara 5 farklı markanın çikolataları tattırılmış ve eş zamanlı olarak Nöropazarlama yöntemlerinden biri olan EEG Analiz Yöntemi ile katılımcıların beyin aktivasyonları kaydedilmiştir. Katılımcıların çikolata markalarını tanıma durumları ile EEG Analiz yöntemi sonuçları karşılaştırılmıştır. Elde edilen bulgulara bakıldığında; gönüllü katılımcıların tüketmiş olduğu çikolata markasına yönelik tahminleri ile EEG Analiz Yöntemi verileri karşılaştırıldığında farklı sonuçlar tespit edilmiştir. Nowadays, with the development of technology, it has been seen that there are changes in consumer needs, desires and wishes. As a result of these changes, it has emerged that the better recognition of consumers, the traditional methods used to determine their wishes and desires are inadequate. For this reason, neuromarketing studies have emerged that have found a new marketing understanding and a new field of study in determining the needs of consumers.In the study; awareness of chocolate brands was examined using the EEG Analysis Method. The research was conducted with 30 volunteer participants. Volunteer participants were tasted of chocolate from 5 different brands and brain activations of the participants were recorded simultaneously with the EEG Analysis Method, which is one of the neuromarketing methods. Participants' recognition of chocolate brands and EEG Analysis method results were compared. According to the findings obtained; different results were found when comparing the EEG Analysis Method data with the estimates for the chocolate brand that the volunteer participants consumed.
Collections