İngilizce hazırlık sınıflarında güç paylaşım düzeyi ile öğrencilerin İngilizce özyeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Öğrenci merkezli eğitimde öğrencilere daha fazla kontrol hakkı verilmektedir ve öğrencilerle güç paylaşımı yapılmaktadır. Öte yandan yabancı dil başarısında bilişsel faktörler kadar duyuşsal faktörlerin de etkili olduğu bilinmektedir. Özyeterlik inancı da öğrenci başarısını etkileyen en önemli duyuşsal alanlardan birisidir. Ülkemizde de yabancı dil eğitimine önem verilmesine rağmen istenilen seviyelere ulaşılamamıştır. Ülkemizde güç paylaşımına ilişkin bilimsel çalışmalar az sayıdadır. Ayrıca öz yeterlik ile ilgili çalışmalar daha çok fen ve matematik alanlarında yapılmaktadır. Bu araştırmanın amacı, İngilizce hazırlık sınıflarında güç paylaşım düzeyinin belirlenmesi ve güç paylaşım düzeyi ile İngilizce özyeterlik inancı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Yöntem: Araştırmada nicel araştırma desenlerinden ilişkisel model kullanılmıştır. Evren üzerinden gerçekleştirilen çalışmada, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda 2014-2015 öğretim yılında öğrenim gören 454 öğrenci çalışma grubunu oluşturmaktadır. Veriler, Oruç (2012) tarafından geliştirilen 'Güç paylaşımı düzey belirleme ölçeği' ve Yanar ve Bümen (2012) tarafından geliştirilen 'İngilizce ile ilgili özyeterlik inancı ölçeği' uygulanmasıyla elde edilmiştir. Verilerin istatistiksel çözümlemesi SPSS istatistik programıyla gerçekleştirilmiştir. Bulgular: İngilizce hazırlık sınıflarında güç paylaşımının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, İngilizce özyeterlik inancının da orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Sınıf ortamında güç paylaşımı düzeyi okuma, yazma, dinleme ve konuşma faktörleri arasında ve özyeterlik inancı ölçeğinin faktörleri arasında pozitif yönde anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Tartışma ve sonuç: Araştırmada yükseköğretim İngilizce hazırlık sınıfında güç paylaşımının orta düzeyde yapıldığı ve öğrencilerin İngilizce özyeterlik inançlarının da orta düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilere kendi öğrenme süreçlerinde daha fazla sorumluluk verilmesinin onların eğitim süreçlerine olumlu katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Anahtar kelimeler: Öğrenci merkezli eğitim, Güç paylaşımı, Özyeterlik inancı Purpose: In learner-centered teaching, students are given more control and power is shared with students. Self-efficiency belief is among the most important factors affecting the students' success. In our country a great importance is given to know English language. However, the desired level is not achieved. There are few scientific studies on power-sharing in English classes. Moreover, self-efficiency belief studies are generally conducted on science and math fields. This study aims to examine the relationship between power-sharing in higher education English language preparatory classroom environment and self-efficiency belief of students towards English. Method: Correlational method, one of the quantitative research methods, was used in the study. The study was conducted to the population, 454 students at Foreign Languages School in Eskişehir Osmangazi University in 2014-2015 academic years. The data was collected with `Power-sharing Scale` developed by Oruç (2012) and `Self-Efficiency Belief towards English Scale` developed by Yanar and Bümen (2012). SPSS Statistics was used for the statistical analysis of the data.Results: It is found out that power is shared with students on average level. Moreover, self-efficiency of students towards English is found to be on average level. Correlation analysis showed that there is a positive relationship between the power sharing and the factors of self-efficiency scale. Discussion and Conclusion: In the preparation classrooms power is shared on average level and the self-efficiency of the students towards English is also on average level. It is thought that giving more responsibility to students in learning environment will make a great contribution to students' educational process. Key words: Learner-centered teaching, Power-sharing, Self-efficiency belief
Collections