Sekizinci sınıf öğrencilerinin özdeşlik kavramını oluşturma süreçlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmada, özdeşlik kavramının öğrenilmesi esnasındaki bilgi oluşumunun niteliğinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Bu araştırmada nitel araştırma modellerinden birisi olan durum çalışması kullanılmıştır. Uygulama öncesinde gerçekleştirilen pilot uygulama ile araştırmacının görüşme esnasındaki rolü ve etkinliklerin uygulamadaki yeterliliği incelenmiş, öğrenme ortamı ve etkinlikler bilgi oluşturma süreçlerini daha iyi sunacak şekilde yeniden düzenlenmiştir. Sekizinci sınıf öğrencilerinin özdeşlik kavramını oluşturma süreçlerinin incelenmesi amacıyla üç farklı etkinlik hazırlanmıştır. Hazırlanan etkinlikler alan eğitimi uzmanları tarafından incelenmiştir, geçerlik ve güvenirliği sağlanmıştır. Çalışma, üç farklı matematik başarı düzeyindeki üçer kişilik öğrenci grupları ile gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada kullanılan veri toplama araçları ise; katılımcıların etkinliklerde verdikleri yazılı dokümanlar, araştırmacının aldığı notlar ve video kayıtlarıdır. Çalışma grubu ile gerçekleştirilen etkinliklerin video kayıtları yazılı metne çevrilmiştir. Kaynaklardan elde edilen veriler yardımıyla öğrencilerin bilgi oluşturma süreçlerinin betimsel analizi yapılmıştır. Bu bilişsel analiz sürecinde öğrencilerin bilgi oluşturma süreçlerini incelemede Recognizing - Building with-Constructing –Consolidation (RBC+C) modeli analitik araç olarak kullanılmıştır. Bulgular: Çalışmada başarı seviyelerine göre oluşturulan üç kişilik gruplarca, çalışmada bulunan öğrencilerin verileri tanıma, kullanma, oluşturma ve pekiştirme eylemleri özelliklerine göre incelenmiştir. Matematik başarı düzeyi birbirinden farklı olan öğrenci grupları ile gerçekleştirilen bu çalışmada öğrencilerin soyutlama basamaklarına ulaşma hızları ve yolları farklıdır. Buna rağmen iletişimi kolaylıkla kurabildikleri ortamda bulunan öğrencilerin bilgi yapılarını geliştirdikleri anlaşılmıştır. Sonuç ve Tartışma: (x+y)2 özdeşliğini matematik başarısı düşük ve orta olan katılımcılar oluşturamamıştır. (x-y)2 özdeşliğinde başarı seviyeleri iyi ve orta olan katılımcılar kullanma basamağına ulaşabilmişlerdir. x2-y2 özdeşliği tüm katılımcılar tarafından oluşturulmuştur. Matematik başarısı yüksek olan öğrencilerin süreci diğerlerine göre daha iyi bir şekilde içselleştirdiği, daha hızlı ve pratik şekilde tüm özdeşlikleri oluşturabildikleri görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Özdeşlik, RBC+C Soyutlama Modeli, Soyutlama. Purpose: In this research, it was aimed to investigate eighth grade students' formation of identity concept. Method: In the research, case study, which is one of the qualitative research models, was used. The role of the researcher during the interview and proficiency in the application of the activities were examined with the pilot test that was carried out before the application. In terms of obtained insight, teaching-learning activities were rearranged to elaborate the students' process of the knowledge construction better. Three different activities were prepared to examine the process of the formation the identity concept for the eighth grade students. These activities were analyzed by the mathematics educators working in the field. The study was conducted with group of three students who have three different levels of mathematical success. Data collection tools used in this research were: the written documents given by the participants in activities, notes and video recordings of the researcher. Video recordings of the activities carried out by the study group converted to the written text. The data obtained from the aforementioned sources yielded a descriptive analysis of the process of the knowledge formation of the students. During such cognitive analysis process, Recognizing - Building with-Constructing –Consolidation (RBC+C) model was used as an analytical tool to examine the students' process of the knowledge formation.Findings: The group of three students' data according to the levels of success yielded different kind of reasoning processes. For example, their ways and speeds to reach to the abstraction levels were different. However, it was realized that the students proposed activities could easily communicate develop their structures of knowledge.Conclusion and Discussion: The participants who have low or intermediate mathematical successes, couldn't compose the (x+y)2 identity. The participants who have good and intermediate success could reach the using step in the (x-y)2 identity. The x2-y2 identity was formed by all the participants. It has been seen that the students who have good mathematical successes internalize the process better when compared to others and could form the all identities in a faster and more practical way. Keywords: Identity, RBC+C Abstraction Model, Abstraction.
Collections