Deneme sınavlarının hazırlık sınıfı öğrencilerinin başarı, güdülenme ve yıl sonu sınav kaygısı düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Hazırlık sınıflarında öğrenciler, bölümlerine geçebilmek için, okul tarafından uygulanan veya uluslararası geçerliliği olan bir dil sınavında başarılı olmak durumundadırlar. Bu bağlamda, araştırmanın temel amacı haftalık uygulanan TOEFL ITP deneme sınavlarının hazırlık sınıfı ileri düzey öğrencilerinin kaygı, güdülenme düzeyleri ve akademik başarısına etkisini ortaya koymaktır.Yöntem: Bu çalışma, deneme sınavlarının etkililiğini tespit edebilmek için karma bir araştırma olarak desenlenmiş ve nitel ve nicel veriler toplanmıştır. Çalışma grubundaki öğrencilerin sınav kaygısı ve güdülenme düzeylerindeki değişim, ölçek ön-test ve son-test puanları kullanılarak değerlendirilmiştir. Sınavların akademik başarıya etkisi, uygulama öncesinde ve sonrasında uygulanan TOEFL ITP deneme sınavları ile ölçülmüştür. Ayrıca, görüşmelerle, öğrencilerin sınav kaygısı, akademik güdülenme ve başarı düzeylerindeki değişim sorgulanmıştır.Bulgular: Bulgular, deneme sınavlarının öğrencilerin sınav kaygısı ve güdülenme düzeylerine katkısının olduğunu göstermektedir. Gruplar arası son test ortalama puanları arasındaki fark, deney grubu lehine anlamlı çıkmıştır. Ayrıca, görüşmeler de nicel sonuçları desteklemektedir. Bireysel farklılıklardan dolayı gruplar arası akademik başarı farkı anlamlı bulunamamıştır. Ancak, görüşmeler, sınavların öğrencilerin başarı algılarına olumlu katkısı olduğunu göstermiştir.Tartışma ve Sonuç: Bu araştırmada, deneme sınavlarının öğrencilerin sınav kaygısı ve güdülenme düzeylerine pozitif etkisinin olduğu görülmüştür. Öğrencilerin, bu tür bir sınava hazırlanırken geçirecekleri süreç çok önemli olduğu için, düzenli deneme sınavları öğrencilere güdülenme, yönlendirme ve test stratejisi gibi katkılar sağlayacaktır. Anahtar kelimeler: Deneme sınavı, Sınav kaygısı, Akademik güdülenme, Akademik başarı, TOEFL ITP Purpose: In preparatory schools, to pass to their departments, students are to be successful in an exam either conducted by their school or universally valid. In this regard, the main purpose of this study is to reveal the effect of TOEFL ITP practice tests conducted weekly on preparatory school high level students' anxiety, motivation and achievement.Method: This study is designed as mixed research to determine the effect of practice tests and qualitative and quantitative data are gathered. The change in students' exam anxiety and motivation is evaluated by using their scale pre-last test scores. The effect of tests on academic achievement is measured with TOEFL ITP practice tests conducted before and after the application. Moreover, with the interviews, the change in students' exam anxiety, academic motivation and achievement is questioned.Results: The results show that practice tests contribute to students' exam anxiety and motivation levels. The difference between the last scores of the intergroup is meaningful for the benefit of the experimental group. Moreover, the interviews support quantitative results. Owing to individual factors, academic achievement difference of the intergroup is not found to be meaningful. However, the interviews show that tests have positive effects on students' perception of academic achievement.Discussion and Conclusion: In this study, it is shown that practice tests have positive effects on students' exam anxiety and academic motivation levels. Since the process that students experience while preparing for such exams is crucial, regular practice tests will contribute to students with motivation, guidance and test strategy.Key words: Practice test, Exam anxiety, Academic motivation, Academic achievement, TOEFL ITP
Collections