Eğitsel bilgisayar oyunlarıyla destekli matematik öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına ve duyuşsal özelliklerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Ulusal ve uluslararası alanda yapılan değerlendirme çalışmalarının sonuçlarına bakıldığında ülkemizde öğrencilerin matematik başarılarının düşük olduğu görülmektedir. Bununla beraber alanyazın incelendiğinde de öğrencilerin genellikle matematiğe yönelik tutumlarının olumsuz yönde olduğu ifade edilmektedir. Eğitsel bilgisayar oyunlarının matematik derslerinde kullanılması ile öğrencilerin matematik dersine yönelik bakış açılarında olumlu değişiminin sağlanacağı düşünülmektedir. Bu çalışmada matematik öğretiminde eğitsel bilgisayar oyun etkinliklerinin kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına ve matematiğe yönelik tutumlarına etkisi ile öğrencilerin eğitsel bilgisayar oyunlarına yönelik görüşleri araştırılmıştır. Yöntem: Araştırma karma yöntem ile gerçekleştirilmiş olup, araştırmanın nicel boyutunda yarı deneysel desenlerden denkleştirilmemiş eşitlenmemiş ön test son test kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda ise deney grubu öğrencilerinde eğitsel bilgisayar oyunlarıyla birlikte oluşan algıların derinlemesine incelenmesi ve betimlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma Ege bölgesindeki bir ile bağlı ilçede bulunan ortaokul beşinci sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Çalışma grubunu deney grubunda 19 ve kontrol grubunda 19 olmak üzere toplam 38 kişi oluşturmaktadır. Deneysel uygulama beşinci sınıf `Kesirler` ünitesinde yedi hafta süreyle gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin toplanmasında matematiğe yönelik tutum ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen akademik başarı testi kullanılmıştır. Uygulama sonrasında öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Ayrıca süreç içerisinde öğrencilerin eğitsel bilgisayar oyunlarına yönelik günlükleri ve yazılı görüşleri toplanmıştır. Bulgular: Uygulamanın öncesinde grupların akademik başarı ve matematiğe yönelik tutum puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı belirlenmiştir. Deneysel uygulama sonrasında ise akademik başarı testi sonuçlarının ve matematiğe yönelik tutum puanlarının gruplar arasında anlamlı farklılaşmadığı görülmüştür. Ancak araştırmanın nitel bulgularına bakıldığında öğrencilerin eğitsel bilgisayar oyunları ile yürütülen derslerden zevk aldığı ve matematik dersine yönelik tutumlarının olumlu yönde etkilendiği görülmektedir.Sonuç ve Tartışma: Bu araştırmada eğitsel bilgisayar oyunlarının öğrencilerin akademik başarılarını arttırdığı, ancak gruplar arasında anlamlı bir farklılık oluşturmadığı görülmektedir. Benzer biçimde eğitsel bilgisayar oyunlarının öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarını olumlu yönde etkilediği, ancak gruplar arasında anlamlı bir farklılık oluşturmadığı belirlenmiştir. Öğrencilerin yazılı ve sözlü olarak bildirdikleri görüşlerden hareketle eğitsel bilgisayar oyunlarının matematik dersine yönelik tutumlarını olumlu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu bağlamda matematik dersinde eğitsel bilgisayar oyun etkinliklerinin kullanılmasının öğrencilerin matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirmelerinde yararlı olabileceği belirlenmiştir. Anahtar kelimeler: Eğitsel bilgisayar oyunu, eğitim teknolojisi, matematiğe yönelik tutum, akademik başarı, matematik eğitimi Aim: According to the evaluative studies done in national and international field it has been deducted that student's level of mathematics success is low. Besides, when the body of literature is analyzed it is stated that the attitudes of students to mathematics are generally negative. It is considered that using educational computer games in mathematics lessons will change the students' points of views to mathematics. In this study, in addition to their views towards educational computer games, the effect of using activities based on educational computer games on students' academic success and their attitudes to mathematics have been investigated. Method: In this study carried out by mixed method, for quantitative dimension unequalised unbalanced pretest posttest control group design is used. On the other hand, it is aimed to deeply investigate and describe experimental group students' perceptions formed by educational computer games in qualitative dimension. The study has been carried out with 5th grade secondary school students in a district of a province from Aegean Region. The study group is comprised from totally 38 students as 19 in experimental group and 19 in control group. Experimental implementation has been practiced on `Fraction` unit for seven weeks. For the collection of quantitative data, mathematics attitude scale and academic success test which was developed by the researcher have been used. After the implementation, semi-structured interviews have been kept. Additionally, educational computer games based diaries and written views of students have been collected during the process.Findings: It has been determined that there is no significant difference between two groups' academic success and mathematics attitude points before the implementation. After the experimental implementation, it has been observed that there is no differentiation between academic success test scores and mathematics attitude points. However, qualitative findings of the research show that students get more pleasure from the lessons and their attitudes to mathematics have been affected positively.Conclusion and Discussion: It has been observed that educational computer games increase students' academic success but they don't create a significant difference between groups. Likewise it has been reached that educational computer games affect students' mathematics attitudes positively despite they don't make a significant difference between groups. With reference to students' written and oral views it has been concluded that educational computer games have positive influence on mathematics attitudes. Contextually, it has been confirmed that using educational games supported activities in mathematics lessons will be helpful to develop positive attitude for students.Key words: Educational computer games, education technologies, mathematics attitude, academic success, mathematics education
Collections