Show simple item record

dc.contributor.advisorKaradağ, Engin
dc.contributor.authorAkay, Emel
dc.date.accessioned2020-12-29T11:41:01Z
dc.date.available2020-12-29T11:41:01Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/404137
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın temel amacı, TEOG sınavlarında öğrencilerin başarı düzeylerini etkileyen faktörleri incelemektir. Bu temel amaç çerçevesinde, çalışmanın alt amaçları, bağımlı değişken olan TEOG sınavlarındaki başarı düzeylerinin, bağımsız değişkenler olan okulun sosyo-ekonomik düzeyi ve okul etkililiği, öğrenci özellikleri ve veli özellikleri gibi kaynaklara göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmektir. Yöntem: Eskişehir ilindeki devlet ortaokullarında 2015-2016 öğretim yılında eğitim gören 8. sınıf öğrencilerinin TEOG sınavlarında başarı düzeylerini etkileyen faktörleri ve bu faktörlerin birbirleriyle ilişkilerini çok düzeyli doğrusal model yoluyla incelemeyi amaçlayan bu çalışma nedensel karşılaştırma modeli ile yürütülen bir araştırmadır. Bulgular: Araştırmada elde edilen bulgular, okulların bulunduğu mahallelerin sosyo- ekonomik düzeyinin okul etkililiği üzerinde etkili olduğunu, TEOG puanları bakımından okullar arasında anlamlı düzeyde fark olduğunu, okul etkililiğinin ve okulların sosyo-ekonomik düzeyinin öğrencilerin TEOG puanlarını etkilediğini, öğrenci ve veli değişkenlerinin TEOG puanlarında fark yarattığını ve birinci düzey ve ikinci düzey değişkenlerin birbiriyle ilişkili olduğunu göstermektedir.Sonuç ve Tartışma: Öğrencilerin TEOG sınavlarından aldığı puanlar okul, veli ve öğrenciden kaynaklanan faktörler ile ilişkilidir. Bu paydaşlar akademik başarıyı artırmak amacıyla bilgilendirilmeli ve okulların etkililiğini ve öğretmen niteliklerini geliştirmek adına girişimler yürütülmelidir.Anahtar kelimeler: Akademik başarı, TEOG sınavı, çok düzeyli doğrusal model, öğrenci faktörleri, ailevi faktörler, okul etkililiği, öğretmen nitelikleri, sosyo-ekonomik düzey
dc.description.abstractPurpose: The main purpose of this study is to analyze the factors affecting students' academic achievement in TEOG exams. In this respect, the study aims to determine whether the dependent variable, the achievement levels of students, differ baSES on the independent variables which are school socio-economic status, school effectiveness, student factors and parental factors.Method: This study, which aims to analyze the factors affecting students' academic achievement in TEOG exams who are in 8 grade in Eskişehir state secondary schools during 2015-2016 school year and the relationships of these factors by using hierarchical linear modeling, is a casual comparative type of research.Results: The results of the study reveal that socio-economic status of the neighborhoods that schools locate influences school effectiveness, there is a significant difference among schools in terms of TEOG scores, school socio-economic status and school effectiveness affect TEOG scores, student and parental factors create a difference on TEOG scores and several level 1 and level 2 variables are related with each other.Conclusion and Discussion: TEOG scores of students are related with factors stem from students, parents and schools. These stakeholders should be informed about the significant factors to increase academic achievement and attempts should be undertaken to develop school effectivenss and teacher qualities.Key words: Academic achievement, TEOG Exam, Hierarchical Linear Model, student factors, parental factors, school effectiveness, teacher qualities, socio-economic statuen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin TEOG başarısına etki eden faktörlerin çok düzeyli analizi
dc.title.alternativeMultilevel analysis of the factors affecting students' achievement in TEOG exams
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmSuccess variables
dc.subject.ytmSocio-economic situation
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmTransition From Basic Education To Secondary Education
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid10125235
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid469678
dc.description.pages265
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess