Akademisyenlerin Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı`nın (YDS) içeriği ve ket vurma etkisine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
2015-2017 yılları arasında yapılan bu çalışmada Türkiye'de yabancı dil seviyesi ölçme ve değerlendirmesinde kullanılan Yabancı Dilbilgisi Seviye Tespit Sınavının (YDS) içeriği ve ölçme/değerlendirme sonuçlarının akademisyenler üzerindeki etkileri üzerine bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırmanın temel amacı akademisyenlerin YDS'nin içeriği ve yabancı dil öğrenimi üzerine ket vurma etkisiyle ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmada akademisyenlerin görüşlerinin daha detaylı incelenebilmesi ve örneklendirilebilmesi maksadıyla karma yöntem tercih edilmiştir. Nicel veri toplanabilmesi için araştırmacı tarafından geliştirilen iki adet ölçek kullanılmış, sonraki aşamada araştırmadan elde edilen sonuçları yorumlamaları için katılımcılarla yarı yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilmiştir. Çalışmadan elde eilen sonuçlardan YDS'nin yabancı dil ölçmede yazma, dinleme ve konuşma soruları içermediğinden yeterli görülmediği, zorluğu yüzünden akademisyenler üzerinde baskı oluşturduğu ve yabancı dil öğrenme ve o dili geliştirme konusunda katılımcıları olumsuz güdülediği belirlenmiştir. YDS'nin içeriği ve ket vurma etkisiyle ilgili akademisyenlerin olumlu görüşlere sahip olmadıkları, sınav içeriği ve sonuçlarla ilgili esasların yeniden düzenlenmesi gerekliliği ortaya çıkmıştır.Anahtar kelimeler: YDS, sınav içeriği, ket vurma etkisi, ölçek geliştirme, yabancı dil yeterliği The aim of the study is to explore the validity of Foreign Language Proficiency Exam (FLPE) used in Turkey to measure and evaluate foreign language levels and the effects of measurement/evaluation results on academicians. The main purpose of this study is to examine the opinions of academicians regarding the validity of FLPE and its washback effect on foreign language learning. This study uses mixed method in order to examine and exemplify the opinions of academicians in more detail. In order to collect qualitative data, two scales developed by the researcher were used, and later semi-structured interviews were conducted to obtain the comments of the participants about the results. According to the findings of the study, it was found that FLPE is considered insufficient since it does not include writing, listening and speaking components, it causes pressure on academicians because of its difficulty level, and it motivates them negatively in terms of learning and improving foreign language learning. It was concluded that academicians do not have positive opinions about the validity and washback effect of FLPE and it was suggested that the exam content and the regulations regarding the results should be reconsidered. Key words: FLPE, test content, washback effect, scale development, foreign language proficiency
Collections