Türkiye`de 2002-2017 yılları arasında öğretim liderliği üzerine yapılmış çalışmaların değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmada Türkiye'de 2002–2017 yılları arasında öğretim liderliğine yönelik olarak yapılan lisansüstü tez ve makalelerin tanımsal, metodolojik ve istatistikî çözümleme teknikleri açısından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılarak yapılandırılan araştırmada, ilgili tezlere Yüksek Öğretim Kurumu tez veri tabanından, makalelere, Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi makale arşivinden ve Google akademik web sitelerinden ulaşılmıştır. 18 sorudan oluşan akademik yayın değerlendirme formu ile toplanan veriler kategorisel analiz ve frekans analizi ile çözümlenmiştir. Bulgular: Öğretim liderliğine yönelik 2002–2017 yılları arasında 104 lisansüstü tez ve 35 makalenin yapıldığı, araştırmalarda tarama modelinin büyük oranda tercih edildiği veri toplama aracı olarak çoğunlukla ölçeklerin kullanıldığı belirlenmiştir. Araştırmalarda geçerlik ve güvenirlik çalışmalarına gereken önemin verilmediği, örneklem olarak çoğunlukla öğretmenlerin seçildiği, verilerin çözümlenmesinde betimsel, t-testi ve tek yönlü ANOVA tekniklerinin çoğunlukla kullanıldığı belirlenmiştir. Sonuç ve Öneriler: Öğretim liderliğine yönelik aynı örneklem kitleleri ve aynı veri toplama araçlarının kullanılarak, benzer çözümlemelerle birbirine benzeyen çalışmaların yapıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Yapılan çalışmaların alana katkı sağlaması adına, nitel ve nicel yöntemlerin birlikte kullanıldığı karma araştırma sayıları artırılarak, çok yönlü bulgulara ulaşılabileceği düşünülmektedir. Purpose: In this study, it is aimed to assess the graduate thesis and articles that are conducted with regard to instructional leadership between 2002-2017 in Turkey in terms of definitional, methodological and statistical analysis techniques. Method: The research, which is structured using state study design from qualitative research methods, the related thesis has been attained from Higher Education Institution thesis database, articles, National Academic Network and Information Center article archive and Google academic web sites. The collected data were analyzed by categorical analysis and frequency analysis with the academic publication evaluation form consisting of 18 questions. Results: It has been determined that between 2004 and 2017, there were 104 postgraduate dissertations and 35 articles on instructional leadership, and the scales were mostly used as the data collection medium in which the survey model was preferred in the research. It has been determined that validity and reliability studies have not been given the necessary importance in the researches, mostly teachers are selected as the sample and descriptive, t-test and one-way ANOVA techniques are mostly used in analyzing the data. Conclusion and Suggestions: It has been reached that the same set of samples for instructional leadership and the same data collection tools have been used as the result of similar studies with similar solutions. In the name of contributing to the field of studies, it is thought that the versatile finds can be reached by increasing the number of mixed researches used together with qualitative and quantitative methods.
Collections