İngilizce derslerinin e-öğrenme araçları destekli çoklu zekâ kuramına göre işlenmesinin başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Her birey farklı algıya, yetişme ortamına, zevklere, kişisel özelliklere sahiptir ve aynı yöntemle öğrenemez. Her öğrenci farklı yollarla, etkinliklerle öğrenir. Çünkü kendilerine has zekâ alanlarına sahiptirler. İngilizce öğreniminde ve öğretiminde de aynı durum söz konusudur. Ayrıca günümüzde teknolojinin gelişimiyle e-öğrenme de oldukça önem kazanmıştır. Bu çalışmada, Howard Gardner tarafından geliştirilmiş olan Çoklu Zekâ Kuramı etkinliklerinin e-öğrenme araçları ile desteklenmesinin ortaokul İngilizce derslerindeki akademik başarı üzerinde olumlu bir etkisinin olup olmadığının ortaya çıkarılması amaçlanmıştır.Yöntem: Bu araştırma, kontrol grupsuz ön test–son test deneysel desende tasarlanmıştır. Eskişehir ili, Odunpazarı ilçesindeki bir devlet okulunda 2017-2018 eğitim öğretim yılında eğitim gören 7.sınıflardan e-okul verilerine göre birbirine en yakın not ortalamasına sahip iki sınıftan biri rastgele yöntemle deney grubu seçilmiştir ve gruba ön test uygulanmıştır. Deney grubunun Türkçe, Matematik, Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri, Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi öğretmenleri ve araştırmacı olan İngilizce öğretmeni tarafından çoklu zekâ gözlem formu doldurulmuştur ve öğrencilerden demografik özellikleri istenmiştir. Uygulama süresi olan sekiz hafta boyunca, deney grubunda e-öğrenme araçları destekli çoklu zekâ etkinlikleri ile ders işlenmiştir. Uygulama sonunda deney grubuna ön testin aynısı son test olarak uygulanmıştır.Bulgular: Uygulama öncesinde ve sonrasında uygulanan ön test ve son test sonuçları bağımlı örneklem t testi analizi ile yorumlanmıştır. Bu sonuçlar, deney grubu üzerinde İngilizce derslerinde kullanılan e-öğrenme araçları destekli Çoklu Zekâ Kuramı etkinliklerinin dersin başarısı üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu ortaya koymuştur. Bununla beraber, araştırmanın alt problemlerinde, her bir zekâ alanına göre başarının artıp artmadığı araştırılmıştır. Alt problemler için kullanılan Wilcoxon işaretli sıralı test sonuçları, sözel-dilbilimsel, mantıksal-matematiksel, görsel-uzamsal, sosyal-bireylerarası ve bedensel-kinestetik zekâ alanları baskın olan öğrencilerin İngilizce başarısı arttığını, ancak içsel-içe dönük, müzikal-ritmik ve doğa zekâsına sahip öğrencilerdeki başarı artışının anlamlı düzeyde olmadığını göstermiştir.Sonuç ve Öneriler: Bu araştırmanın sonucunda, e-öğrenme araçları destekli Çoklu Zekâ Kuramına göre işlenen İngilizce derslerinin, öğrenci başarısı üzerinde olumlu etkisinin olduğu sonucuna varılmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, yabancı dil derslerindeki eğitim ortamlarının e-öğrenme araçları destekli çoklu zekâ kuramına göre düzenlenmesinin, ders etkinliklerinin bu kurama göre yapılmasının faydalı olacağı düşünülmüştür.Anahtar kelimeler: Öğrenme, Çoklu zekâ kuramı, Yabancı dil, İngilizce, Akademik başarı, Deneysel desen, E-öğrenme araçları Purpose: Everyone has different perception, educational background, preferences and personal qualities. So, people cannot be taught in the same way with each other. Each pupil learns by different ways and activities. Because they have different intelligence profiles that unique to themselves. It is the same point in language learning and teaching. E-learning has gained importance with the development of technology, as well. This study aims to find if MI theory based English lessons have significant impact on academic achievement of English lessons or not.Method: This study is designed as a pre test-post test group experimental study. Two seventh grade classes which have the closest grades to each other from Eskişehir Odunpazarı Mehmet Gedik Secondary School were chosen. One of the classes was chosen as the experimental group randomly. The pre-test was applied on the group and their demographical information was asked. Teachers of experimental group filled the MI theory observation forms so that intelligence profiles of students were defined. MI based activities were applied in experimental group for eight weeks. After eight weeks, post test was applied at the group..Results: The post test results show that e-learning tools supported MI theory based activities in English lessons have significant impact on the success of English lessons. Besides this result, it was also searched if the success increased or not according to the each type of intelligence as sub-problems. It has been stated that the success of verbal-linguistic, mathematical, visual, interpersonal, bodily kinesthetic intelligences have increased on the other hand ,intrapersonal, musical, and natural intelligences have not.Conclusion and Suggestions: It is stated that e-learning tools supported MI based activites increase the success of English lessons. It is suggested that MI based activities should be applied for each level and subjectKeywords: Learning, Multiple Intelligence Theory, Foreign language, English, Academic success, Experimental research, E-learning
Collections