Öz düzenlemeli strateji geliştirme modeli temelinde şekillendirilen öğretim paketinin özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin öykü yazma becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı Öz Düzenlemeli Strateji Geliştirme Modeli'ne (ÖDSGM) dayalı olarak geliştirilen Konu Seç-Düzenle-Yaz ve Kontrol Et + Karakterler-Ortam-Hedef-Eylem-Sonuç-Durum (KDY + KOHESD) stratejisinin özel öğrenme güçlüğü (ÖÖG) olan öğrencilerin öykü yazma becerilerine etkisini belirlemektir.Yöntem: Bu araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen tercih edilmiştir. Araştırmada deney grubunda 13 ve kontrol grubunda 10 olmak üzere toplam 23 ÖÖG olan öğrenci katılımcı olarak yer almıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları Öykü Yazma Becerisi Rubriği (ÖYBER), Öz Düzenleme Ölçeği (ÖDÖ) ve Yazmaya Yönelik Tutum Ölçeği'dir (YAYTÖ). Bulgular: Deney grubunda yer alan öğrencilerin öykü yazma becerisi öntest ve sontest puanları arasındaki değişimin kontrol grubundaki öğrencilerin puanlarındaki değişime göre istatistiksel olarak anlamlı (t(12)=-13,08; p<.05) olduğu belirlenmiştir. Ayrıca deney grubundaki öğrencilerin öz düzenleme öntest ve sontest puanları (t(9)=-0,63; p<.05) ile yazmaya yönelik tutum öntest ve sontest puanları (t(12)=-2,63; p<.05) arasındaki farkın kontrol grubunda yer alan öğrencilerin puanlarındaki farka göre istatistiksel olarak anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra, KDY + KOHESD stratejisinin öykü yazma becerisine sağladığı katkılara ilişkin veli, öğretmen ve öğrenciler olumlu görüş bildirmişlerdir. Sonuç ve Öneriler: Sonuç olarak KDY + KOHESD stratejisinin ÖÖG olan öğrencilerin öykü yazma becerilerine olumlu yönde katkı sağladığı belirlenmiştir. ÖDSGM temelinde şekillendirilen KDY + KOHESD stratejisi ÖÖG olan öğrencilerin öykü yazma becerilerini geliştirmek üzere öğretmenler ve aileler tarafından kullanılabilir. ÖDSGM kullanılarak araştırmacılar tarafından diğer yazma alanlarına yönelik benzer çalışmalar gerçekleştirilebilir. Purpose: The aim of this study is to determine the effect of the Pick my idea-Organize my notes-Write and say more + Characters-Setting-Purpose-Action-Conclusion-Emotions (POW + C-SPACE) strategy developed on the basis of self-regulated strategy development model (SRSDM) on story writing skills of students with specific learning disabilities (SLD).Method: In this study, experimental design with pretest-posttest control group was chosen from quantitative research approaches. The participants of this study consist of 23 students with SLD, and there were 13 students in experimental group and 10 students in control group. The data collection instruments used in this study were the Story Writing Skills Measurement Scale (SWSMS), the Self-Regulation Scale (SRS) and the Attitude Scale for Writing (ASW).Results: The results of this study indicated that the change between pretest and posttest story writing skills scores of students in the experimental group was statistically significant (t(12)=-13.08; p<.05) compared to the change in the scores of students in the control group. In addition, the change between pretest and posttest self-regulation scores (t(9)= -0,63; p<.05) and attitude for writing scores (t(12)=-2.63; p<.05) were statistically significantly compared to the difference in the scores of students in the control group. Besides, parents, teachers and students provided positive opinions on the contribution of POW + C-SPACE strategy to the story writing skills.Conclusion and Suggestions: As a result, it was founded that the POW + C-SPACE strategy had positive impact on the story writing skills of the students with SLD. POW + C-SPACE strategy based on SRSDM can be used by teachers and parents to support story writing skills of the students with SLD. Similar studies can be conducted by researchers for other areas of writing by using SRSDM.
Collections