Search
Now showing items 1-10 of 15
Göstergebilimsel metin çözümlemeye dayalı etkinliklerin ortaokul öğrencilerinin hikâye çözümleme becerilerine etkisi: Karma yöntem araştırması
(2020-03-05)
Bu çalışmada etkinliklere dayalı göstergebilimsel metin çözümleme yönteminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin hikâye çözümleme becerilerine ve Türkçe dersi tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın bir diğer yönü ise ...
Sosyal bilgiler dersinde argümantasyon tabanlı öğrenme yönteminin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel düşünme becerilerine ve bilimsel tartışma düzeylerine etkisi
(2020-07-07)
Amaç: Bu çalışmada, argümantasyon tabanlı öğrenme yönteminin, 7. sınıf sosyal bilgiler öğrencilerinin akademik başarılarına, bilimsel düşünme becerilerine ve bilimsel tartışma düzeylerine etkisini incelemek amaçlanmıştır.Yöntem: ...
Üstün yetenekli öğrencilerin eğitiminde kullanılabilecek matematik temelli STEM etkinliklerinin geliştirilmesi
(2020-03-09)
Amaç: Bu çalışmada, STEM eğitiminde kullanılan etkinliklerin içerisinde matematiksel kazanımların nitelik ve nicelik yönünden eksikliği fark edilmiştir. Bu tespitten yola çıkarak literatüre, içeriğinde matematiksel ...
Ters yüz sınıf modelinin 7. sınıf sosyal bilgiler dersi yaşayan demokrasi ünitesinde öğrencilerin akademik başarısına etkisi
(2020-07-06)
Amaç: Bu araştırma ile ters yüz sınıf modelinin, Milli Eğitim Bakanlığı'nın resmi olarak uygulanmasını istediği etkinlik temelli yapılandırmacı yaklaşıma göre 7. Sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersi Yaşayan ...
Eğitsel rehberlik temelli sosyal bilgiler ders materyallerinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi
(2020-09-25)
Amaç: Bu araştırmanın amacı, Eğitsel Rehberlik Temelli Hazırlanan Sosyal Bilgiler Ders Materyallerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Yöntem: Araştırma, karma yönteme göre tasarlanmıştır. Karma ...
Matematiksel modelleme yöntemiyle 8. sınıf üslü ifadeler konusunun öğretimine yönelik bir eylem araştırması
(2020-07-06)
Amaç: Araştırmanın amacı ortaokul matematik müfredatında sıkıntı çekilen, birçok konuya temel teşkil eden ve liselere geçiş sınavında da yer alan üslü ifadeler konusunun matematiksel modelleme yöntemi ile öğretiminin öğrenci ...
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına eleştirel düşünme eğilimlerine ve argüman oluşturma becerilerine etkisi
(2020-02-14)
Amaç: Bu araştırmanın amacı Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına, eleştirel düşünme eğilimlerine, argüman oluşturma becerilerine etkisini ve öğrencilerin argümantasyon tabanlı ...
Ortaokul öğrencilerinin çokgenler konusundaki soyutlama süreçlerinin incelenmesi: RBC+C modeli
(2020-09-16)
Bu çalışmada, çokgenler konusunun öğretiminde RBC+C modelinin epistemik eylemlerine göre hazırlanan öğretim faaliyetlerinin ve MEB matematik ders öğretim programına göre yapılan öğretimin 7. sınıf öğrencilerinin matematik ...
Türkiye ve Azerbaycan`da ortaokul 7. sınıf düzeylerinde coğrafya müfredatlarının karşılaştırılması
(2020-07-06)
Amaç:Bu araştırma Türkiye'de ortaokul 7. sınıf düzeyinde okutulan sosyal bilgiler dersi coğrafya konuları ile Azerbaycan'da aynı sınıf düzeyinde okutulan coğrafya dersinin, öğretim programları ve ders kitapları ...
Fen bilimleri dersinde konu jigsaw yöntemi ve rol oynama tekniğinin bilişsel ve duyuşsal değişkenler açısından incelenmesi
(2020-02-19)
Amaç: Bu araştırmada `konu jigsawı`, `rol oynama` ve `konu jigsawı + rol oynama` tekniklerinin birleştirilerek bilişsel ve duyuşsal değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Öğrencilerin akademik başarılarının ...