Search
Now showing items 1-10 of 16
Göstergebilimsel metin çözümlemeye dayalı etkinliklerin ortaokul öğrencilerinin hikâye çözümleme becerilerine etkisi: Karma yöntem araştırması
(2020-03-05)
Bu çalışmada etkinliklere dayalı göstergebilimsel metin çözümleme yönteminin ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin hikâye çözümleme becerilerine ve Türkçe dersi tutumlarına etkisi araştırılmıştır. Çalışmanın bir diğer yönü ise ...
Sosyal bilgiler dersinde argümantasyon tabanlı öğrenme yönteminin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel düşünme becerilerine ve bilimsel tartışma düzeylerine etkisi
(2020-07-07)
Amaç: Bu çalışmada, argümantasyon tabanlı öğrenme yönteminin, 7. sınıf sosyal bilgiler öğrencilerinin akademik başarılarına, bilimsel düşünme becerilerine ve bilimsel tartışma düzeylerine etkisini incelemek amaçlanmıştır.Yöntem: ...
Ortaokul düzeyindeki görme engelli öğrencilerin fen bilimleri dersinde karşılaştıkları sorunlar
(2020-07-24)
Bu çalışmada ortaokul düzeyindeki görme engelli öğrencilerin ve görme engelliler okulunda çalışan Fen Bilimleri öğretmeninin, Fen Bilimleri dersinde karşılaştıkları sorunların belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel ...
Üstün yetenekli öğrencilerin eğitiminde kullanılabilecek matematik temelli STEM etkinliklerinin geliştirilmesi
(2020-03-09)
Amaç: Bu çalışmada, STEM eğitiminde kullanılan etkinliklerin içerisinde matematiksel kazanımların nitelik ve nicelik yönünden eksikliği fark edilmiştir. Bu tespitten yola çıkarak literatüre, içeriğinde matematiksel ...
Ters yüz sınıf modelinin 7. sınıf sosyal bilgiler dersi yaşayan demokrasi ünitesinde öğrencilerin akademik başarısına etkisi
(2020-07-06)
Amaç: Bu araştırma ile ters yüz sınıf modelinin, Milli Eğitim Bakanlığı'nın resmi olarak uygulanmasını istediği etkinlik temelli yapılandırmacı yaklaşıma göre 7. Sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler dersi Yaşayan ...
Eğitsel rehberlik temelli sosyal bilgiler ders materyallerinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi
(2020-09-25)
Amaç: Bu araştırmanın amacı, Eğitsel Rehberlik Temelli Hazırlanan Sosyal Bilgiler Ders Materyallerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Yöntem: Araştırma, karma yönteme göre tasarlanmıştır. Karma ...
Belirli gün ve haftalar temalı öğrenci çalışmalarının özgünlüğü: Ortaokul öğrencileri örneği
(2020-04-15)
Amaç: Bu araştırmanın temel amacı Görsel Sanatlar dersinde ortaokul öğrencilerinin Belirli Gün ve Haftalar temalı çalışmaların özgünlük durumunu incelemektir. Araştırmada öğrencilerin şayet özgünlükleri kısıtlanmışsa buna ...
Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına eleştirel düşünme eğilimlerine ve argüman oluşturma becerilerine etkisi
(2020-02-14)
Amaç: Bu araştırmanın amacı Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına, eleştirel düşünme eğilimlerine, argüman oluşturma becerilerine etkisini ve öğrencilerin argümantasyon tabanlı ...
Ortaokul öğrencilerinin çokgenler konusundaki soyutlama süreçlerinin incelenmesi: RBC+C modeli
(2020-09-16)
Bu çalışmada, çokgenler konusunun öğretiminde RBC+C modelinin epistemik eylemlerine göre hazırlanan öğretim faaliyetlerinin ve MEB matematik ders öğretim programına göre yapılan öğretimin 7. sınıf öğrencilerinin matematik ...
Fen bilimleri dersinde konu jigsaw yöntemi ve rol oynama tekniğinin bilişsel ve duyuşsal değişkenler açısından incelenmesi
(2020-02-19)
Amaç: Bu araştırmada `konu jigsawı`, `rol oynama` ve `konu jigsawı + rol oynama` tekniklerinin birleştirilerek bilişsel ve duyuşsal değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Öğrencilerin akademik başarılarının ...