Altıncı sınıf öğrencilerinin farklı türdeki problemleri çözme ve kurma becerilerinin yaratıcı drama yöntemi kullanılarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu çalışmada, yaratıcı drama yönteminin matematik öğretiminde farklı problem türlerinin çözüm sürecinde kullanılmasına yönelik altıncı sınıf öğrencilerinin problem çözme ve kurma becerileri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda yaratıcı drama yöntemi ile farklı problem türlerine yönelik oluşturulmuş ders planları uygulanmış, öğrencilerin uygulama öncesi ve sonrası problem çözme ve kurma becerileri belirlenmiştir. Ayrıca süreç içerisinde öğrencilerin yaratıcı drama uygulamalarındaki performansları da incelenmiştir. Uygulama sonunda öğrencilerden toplanan günlükler ve görüşme formları sonucunda elde edilen verilerle araştırma detaylandırılıp, ulaşılan bulgular alanyazından yararlanılarak yorumlanmış ve önerilerde bulunularak çalışmanın örnek bir uygulama oluşturması amaçlanmıştır. Yöntem: Bu araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Eskişehir ilinde bir devlet ortaokulunda öğrenim gören altıncı sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Veriler, ön görüşme formu, problem çözme ve kurma uygulamaları, yarı yapılandırılmış öğrenci günlükleri, son görüşme formu, süreç başında ve sonunda verilen ön ve son uygulama formlarından elde edilmiştir. Farklı problem türlerine yönelik hazırlanan yaratıcı drama ders planları dört hafta uygulanmış olup araştırma toplam 6 hafta sürmüştür. Bulgular: Araştırmada rutin problemlere yönelik uygulamalarda öğrencilerin zorlanmadıkları, rutin olmayan problemlere yönelik uygulamalarda canlandırmaları gerçekçi yaşam durumları göz önünde bulundurarak yaptıkları ancak problem çözme çalışmalarında aynı başarıyı gösteremedikleri görülmüştür. Öğrencilerin eksik ve gereksiz veri içeren problemlere yönelik uygulamalarda ise canlandırmalarda ve problem çözme çalışmalarında problemlere doğru yanıt verme oranlarının yüksek olduğu görülmüştür. Problem kurma çalışmalarında öğrencilerin dil ve anlatım yönünden hatalı problemler kurdukları görülmüştür. Ayrıca görüşme formlarında öğrencilerin yaratıcı drama ile ilgili olumlu düşünceleri olduğu ve yaratıcı drama ile ders işlemeye istekli oldukları bulgusuna ulaşılmıştır. Sonuç ve Öneriler: Araştırmada öğrencilerin farklı türden problem çözümlerinde yaratıcı drama yönteminin kullanılmasının rutin, eksik veri içeren, gereksiz veri içeren problemlerde doğru yanıt sayılarında artış sağladığı sonucuna ek olarak, öğrencilerin rutin olmayan problemlerde canlandırmalardaki performanslarını problem çözümlerinde gösteremedikleri sonucuna varılmıştır. Bunun sebebi öğrencilerin matematik eğitiminde rutin olmayan problemlerle çok az karşılaşmaları, ders kitaplarında rutin olmayan problemlere yer verilmemesi olarak açıklanmıştır. Sınıflarda matematik derslerinde dört işlem içeren rutin problemlerin yanında farklı türden problemlere de yer verilmesi gerektiği önerisinde bulunulmuştur. Purpose: This study is made to identify, problem solving and problem posing skills of sixth grade students by using creative drama method in mathematics education for solving different problem types. In this context different lesson plans designed for different problems, which are created by using creative drama method, is applied and student's problem solving and posing abilities before and after the application is identified. Moreover, students' creative drama application abilities are identified in the process. In the end of the application it is aimed that the study can be a model implementation by elaborating the data which are collected from the student diaries and interview forms in the end of the application and the findings are interpreted by using the body of literature and by giving suggestions. Method: In this study, case study design from qualitative research methods is used. The study group is consisted of sixth grade students at a secondary school in Eskişehir. The data is gathered via pre-interview form, problem solving and posing applications, semi-structured student diaries, post-interview form, pre-application and post-application forms given in the beginning and in the end of process. Creative drama lesson plans designed for different problem types are applied for four weeks and the research has lasted for six weeks. Results: It is observed that the students did not have difficulty in applications for routine problems, the students have performed the role playing successfully by considering real life situations in non-routine problems, however they were not able to show the same success in problem solving studies. It is seen that in the problems that requires the missing part or the irrelevant part the students' right answer ratio has increased in role playing and problem solving studies. In problem solving studies it is seen that the students have posed inexact problems by means of language and expression. Furthermore, in the interview forms it is seen that the students have positive feelings towards creative drama and they eager to have the lessons with creative drama. Conclusion and Suggestions: In this study it is concluded that by using creative drama method for different types of problems, the right answer ratio increased in routine, problems that have missing data, problems that have irrelevant data, on the other hand, when it comes to non-routine problems the students could not show the same performance in problem solving as they have done in the role playing of this type of problems. The reason for this is that they do not see the non-routine problems very often and there is little importance given in the course books for the non-routine problems. It is suggested that in the classes while doing the four operations different type of problems should be introduced besides routine problems.
Collections