İlkokul öğrencilerinin ünlü - ünsüz uyumuyla ilgili sözcükleri telaffuz etme durumları üzerine bir inceleme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilkokul ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerininünlü-ünsüz uyumuyla ilgili sözcükleri telaffuz etme durumlarının ne düzeydeolduğunu belirlemektir.Araştırmanın evrenini, 2013-2014 eğitim-öğretim yılında Antalya İli Antalyaİlçesinde öğrenim gören ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerioluşturmaktadır. Örneklemini ise Konaklı Beldesi'nde (mahallesinde) bulunan 4ilkokulda öğrenim gören 72 öğrenci oluşturmaktadır. Elde edilen veriler yaş,cinsiyet, okul öncesi eğitim, yaşadığı yer, ana-baba eğitimi ve Türkçe dersi akademikbaşarısı açısından incelenmiştir.Araştırmada, ilkokul ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin telaffuzdurumlarını tespit etmek amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen `ÖyküleyiciMetin`, hata sayılarını ölçmek amacıyla `Sesli Okuma Kayıt Çizelgesi` veöğrencilerin kişisel özelliklerini belirlemek amacıyla `Kişisel Bilgi Formu`kullanılmıştır.Bu araştırmada betimsel araştırma türlerinden olan tarama modeli kullanılmıştır.Verilerin çözümlenmesinde ise Kay-Kare ve Mann Whitney U Testi kullanılmıştır.Sonuçlar 0.05 anlamlılık düzeyi kullanılarak yorumlanmıştır.Araştırmanın bulguları, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin ünlü-ünsüz uyumuyla ilgili sözcüklerde telaffuz hata oranlarının yüksek olduğunu ortayaçıkarmıştır. Telaffuz hatalarının yaşanılan yere, sınıf düzeyine, anne-baba eğitimseviyesine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığı belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Türkçede ünlü-ünsüz uyumu, telaffuz, konuşma, ilkokul, sesliokuma The purpose of the investigation is to determine the level of pronounce situationwords regarding phonetics vowel-consonant harmony of the 2nd, 3rd and 4th gradeprimary school students.The scope of the investigation is 2nd, 3rd, 4th graders who were studying inprimary schools in Alanya district of Antalya during 2013-2014 academic year. Thesample of the research includes 72 2nd, 3rd, 4th graders who were studying in 4primary schools in Konaklı county. The gathered data has been examined andevaluated in terms of grade level, gender, preschool background, accommodationarea, parents education level and Turkish lesson academic achievement.The 2nd, 3rd and 4th grade primary school students' pronunciation situation weregathered by `Narrative Text` which was developed and used by the researcher.Additionally, in order to determine participants' levels of pronunciation problems usein reading, namely, `Oral Reading Record Table`, a text was developed and used bythe researcher. In order to gather demographic information about the participants a`Personal Information Form` was also used.In this study, the survey model, descriptive method is used. Chi-square, MannWhitney U tests are used for data analysis. And data has been interpreted in 0.05level.The findings of the research revealed that, a rate on 2nd and 3rd and 4th gradestudents' pronunciation problems related words about vowel-consonant harmony washigh. Additionally, there were slightly significant difference in terms of grade level,accommodation area and educational background of the parents.Keywords: Vowel-consonant harmony in Turkish, pronunciation, speech, primaryschool, oral reading
Collections