Teknoloji destekli alternatif öğretim yöntemlerinin İngilizce başarısı üzerindeki etkililiği: Bir meta-analiz çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Amaç: Bu araştırmanın amacı, teknoloji destekli alternatif öğretim yöntemlerininİngilizce başarısı üzerindeki genel etkisini belirlemektir. Araştırma kapsamında teknolojidestekli alternatif öğretim yöntemlerinin İngilizcede genel başarı, dilbilgisi başarısı,kelime başarısı ve yazma başarısı üzerindeki genel etkililiğinin nasıl olduğu belirlenmeyeçalışılmıştır. Yanı sıra, elde edilen etki büyüklüklerinin yayın türü, alternatif yöntem,öğrenim düzeyi, araştırmacı etkisi, öğretmen etkisi, soru türü, başarı testi türü, yayın yılıve uygulama süresine göre çalışmalar arasında farklı olup olmadığı araştırılmıştır.Yöntem: Araştırma meta-analiz yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Türkiye'deteknoloji destekli alternatif öğretim yöntemlerinin kullanıldığı ve geleneksel öğretim ilekarşılaştırıldığı deneysel çalışmalar dâhil edilme kriterleri kapsamında belirlenerek rassaletkiler modeli çerçevesinde analiz edilmiştir. Genel etki büyüklüğüne yönelik yapılananalizlerde yayın yanlılığı ve heterojenlik durumlarının araştırılması için literatürdesıklıkla kullanılan istatistiksel testler uygulanmıştır. Yanı sıra, çalışmalara ait kategorikve sürekli olarak kodlanan değişkenlerin etki büyüklükleri üzerindeki etkisine yönelikolarak analog-Anova ve meta-regresyon analizleri yapılmıştır.Bulgular: Araştırmada elde edilen bulgulara göre, teknoloji destekli alternatiföğretim yöntemlerinin İngilizce başarısı üzerinde orta ile yüksek düzey arasında biretkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Ayrıca çalışmalardan elde edilen etki büyüklüklerininöğrenim düzeyi ve soru türü değişkenlerine göre istatistiksel olarak farklılaştığı eldeedilmiştir. Öte yandan, yayın türü, alternatif yöntem, araştırmacı etkisi, öğretmen etkisi,başarı testi türü, yayın yılı ve uygulama süresi değişkenleri bakımından etki büyüklükleriarasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık tespit edilmemiştir.Sonuç ve Öneriler: Araştırma sonuçları, teknoloji destekli alternatif öğretimyöntemlerinin İngilizce başarısını artırmada önemli bir etkisi olduğunu ortaya koymaktadır. Çalışma kapsamında ele alınan bilgisayar destekli dil öğrenimi, mobildestekli dil öğrenimi, harmanlanmış öğrenme ve ters-yüz edilmiş öğrenme gibiyöntemlerin, dilbilgisi başarısı, kelime başarısı, yazma başarısı ve genel başarıbakımından İngilizce öğretiminde geleneksel öğretim ortamlarına önemli bir alternatifolma potansiyeli vurgulanmaktadır.Anahtar kelimeler: Teknoloji destekli dil öğretimi, İngilizce başarısı, Meta-analiz Purpose: The purpose of this study is to determine the effectiveness oftechnology-enhanced language teaching methods on achievement in English.Experimental research studies conducted in Turkey on the impact of technologyenhanced language teaching methods compared to traditional teaching were synthesizedto investigate the impact in terms of overall, grammar, vocabulary and writingachievement. The research also aims at whether the effect sizes differ according topublication type, alternative method, school level, researcher effect, teacher effect, itemtype, achievement test type, publication year and length of treatment.Method: In this meta-analysis, random-effects model was used to synthesize theeffect sizes gathered from experimental research studies. Common statistical tests wereperformed to examine publication bias and heterogeneity within the analysis of meaneffect sizes. In addition, a series of analog-Anova and meta-regression analyses wereconducted to investigate the effect of categorical and continuous moderator variables onthe effect sizes.Results: The results of this meta-analysis show that technology-enhancedlanguage teaching methods have medium to large effect compared to traditional teachingon different outcomes such as overall achievement, grammar achievement, vocabularyachievement and writing achievement. Moderator analyses revealed a statisticaldifference in effect sizes according to school level and item type. No statistical differencewas computed in terms of moderator variables including publication type, alternativemethod, researcher effect, teacher effect, achievement test type, publication year andlength of treatment.Conclusion and Suggestions: The main conclusion of this meta-analysis is thattechnology-enhanced teaching methods have an important impact on increasing achievement in English. Computer-assisted language learning, mobil-assisted languagelearning, blended learning and flipped learning could offer an important alternative totraditional teaching in Turkey in areas such as general achievement, grammarachievement, vocabulary achievement and writing achievement.Keywords: Technology-enhanced language teaching, Achievement in English, Metaanalysis
Collections