EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 408
-
Beliren yetişkinlerde iyi oluşun romantik ilişki durumu, ilişki kalitesi ve kariyer uyumu açısından incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı, beliren yetişkinlik dönemindeki bireylerin iyioluşlarını romantik ilişki durumu, ilişki kalitesi ve kariyer uyumu açısından incelemektir.Yöntem: Araştırmada, ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
Kültürel feminizm açısından bir eğitim örgütünün çözümlenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Şehir merkezine bağlı bir köyde bulunan iki okuldaki (biri ilkokul diğeri ortaokul) öğrenciler, mezun öğrenciler, öğretmenler, yöneticiler, hizmetliler, veliler ve köy muhtarı çalışmaya dâhil edilmiştir. Bu bağlamda ... -
Mesleki ve teknik eğitim öğrencilerinin öğretmenlerine güven ve güvenin ders motivasyonlarına etkisinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmada ortaöğretime (mesleki-teknik eğitim) devam eden öğrencilerin öğretmenlerine karşı güvenleri ile derslerine karşı motivasyonlarının; cinsiyete, yaşa ve okula göre önemliliğini belirlemek amaçlanmıştır. Nicel bir ... -
Türkiye'de matematiksel düşünme ve matematiksel muhakeme ile ilgili yazılan lisansüstü tezlerin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı matematiksel düşünme ve matematiksel muhakeme alanında 1992-2019 yılları arasında yazılmış olan lisansüstü tezleri inceleyerek bu iki kavramın çalışmalarda nasıl kullanıldığı konusunda bir fikir ... -
Ortaöğretim İngilizce dersinde dinamik değerlendirmeye ilişkin bir model önerisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, `ortaöğretim İngilizce dersinde dinamik değerlendirmeye iliş-kin bir model önerisi ortaya koymak` tır. Araştırmada Tasarım Tabanlı Araştırma (TTA) yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırma, 2019 – 2020 ... -
Eğitimde fırsat eşitliği temelinde okul profillerine yönelik okul avantajları endeksi geliştirme
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmada nihai amaç Türkiye'nin eğitimde fırsat eşitliğini arttırmaya yönelik çabalarına katkıda bulunabilmektir. Bu genel amaç çerçevesinde Türkiye'de eğitimde fırsat eşitliğinden yola çıkılarak ... -
Sosyal bilgiler dersi öğretim programı ile ders kitaplarındaki coğrafya kazanım ve etkinliklerinin yenilenmiş bloom taksonomisindeki bilişsel süreç basamaklarına göre analizi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)6. ve 7. sınıf 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'ndaki coğrafya kazanımlarını ve ders kitaplarındaki coğrafya etkinliklerini Yenilenmiş Bloom Taksonomisi'ne göre incelemek ve karşılaştırmaktır.Nitel ... -
Sosyal bilgiler öğretmen eğitimi: Hizmet öncesi ve hizmet içi karşılaştırmalı ihtiyaç analizi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırma, sosyal bilgiler öğretmenlerinin hizmet öncesi alan, meslek bilgisi ve öğretim programı amacı bazında alınan eğitimin yeterlilik düzeyini belirlemek ve bu alanlara yönelik hizmet içinde yeni bir eğitime ... -
Sekizinci sınıf matematik ders kitaplarının TIMSS 2019 bilişsel alanlarına göre incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: 2021-2022 eğitim öğretim yılında 8. sınıf matematik ders kitabı olarak okutulan MEB ve özel yayın olmak üzere iki kitabın alıştırma soruları ile TIMSS 2019 8. sınıf matematik sorularının TIMSS 2019 bilişsel alanlarına ... -
Eğitim fakülteleri programlarındaki öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde kullanılan yenilikçi uygulamaların etkililiği
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı, eğitim fakülteleri programlarındaki öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde kullanılan yenilikçi uygulamaların etkililiğinin meta analiz yöntemleriyle belirlenmesidir. Yöntem: Araştırma nicel ... -
Öğretmen adaylarının milli eğitimin genel amaçlarına ilişkin görüşleri
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Araştırmanın amacı; `Millî Eğitim Temel Kanunu'nda ifadesini bulan `Türk Millî Eğitiminin Genel Amaçlarına` ilişkin öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmanın alt amaçlarını da bu kanunda ... -
Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuduğunu anlama becerisinin geliştirilmesinde tekrarlı okuma ve görsel anlama programının (TOGAP) etkililiği
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Amaç: Bu araştırmanın amacı; ilkokul ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıfa devam eden özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerini desteklemek amacıyla geliştirilen Tekrarlı Okuma ve Görsel Anlama ... -
Ortaokul matematik uygulamaları ders kitaplarının PISA yeterlik düzeyleri açısından incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu araştırmada ortaokul 5, 6, 7 ve 8. sınıf matematik uygulamaları ders kitaplarındaki soruların PISA matematik okuryazarlığı yeterlik düzeyleri ölçeğine göre incelenmesi amaçlanmıştır.Yöntem: Bu çalışmada 5, 6, 7, ... -
Yazma sürecine yönelik yapılan çalışmaların ilkokul öğrencilerinin yazma becerilerine yansımalarının değerlendirilmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu araştırmanın amacı, yazma becerisini geliştirmede kullanılan model, yaklaşım ve araçların yazma becerisine yansımalarını betimlemektir.Yöntem: Araştırmada, yazma becerisini geliştirmede kullanılan strateji, yöntem, ... -
Sosyal bilgiler öğretmenlerinin internet kullanım uygulamalarının incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu araştırmanın amacı Sosyal Bilgiler dersi içerisinde öğretmenlerininternet kullanımlarının incelenmesidir. Bu kapsamda Sosyal Bilgiler dersindeöğretmelerin internet kullanımının öğrenci başarılarına ve öğretmen-öğrenci ... -
Öğretmen görüşlerine göre sosyal bilgiler dersi öğretim programı üst düzey kazanımlarının gerçekleştirilme ve önemsenme düzeyi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu araştırmanın amacı, yenilenmiş Bloom taksonomisine göre üst düzey basamakta yer alan sosyal bilgiler dersi kazanımlarının öğretmen görüşlerinden hareketle gerçekleştirilme düzeylerinin ve öğretmenlerin kazanımlara ... -
İlköğretim 8. sınıf matematik ders kitabının zihnin geometrik alışkanlıkları açısından incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu tezde, 8.sınıf Matematik ders kitaplarında yer alan matematiksel görevlerin Zihnin Geometrik Alışkanlıklarına (ZGA) göre incelenmesi amaçlanmıştır. Tez çalışmasında 2019-2020 eğitim öğretim yılında Eğitim Bilişim ... -
Azerbaycan'daki eğitim yöneticilerinin eğitim yöneticisi yetiştirmeye ilişkin görüşlerinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Bu araştırma Azerbaycan'daki eğitim yöneticilerinin eğitim yöneticisiyetiştirmeye ilişkin görüşlerini ortaya koymayı amaçlamıştır.Yöntem: Bu çalışmada nitel araştırma türlerinden durum çalışması kullanılmıştır.Görüşme ... -
Problem kurma konusuna ilişkin Türkiye'de yürütülmüş ve 2000-2021 yılları arasında yayımlanmış araştırma makalelerinin incelenmesi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Amaç: Problem kurma konusuna ilişkin öğretmen veya öğretmen adaylarıyla Türkiye'de yürütülmüş ve 2000-2021 yılları arasında yayımlanmış araştırma makalelerinin incelenmesidir. Yöntem: Analitik araştırma modelinin ... -
Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin hikâye edici metin yazma becerilerinde öz düzenlemeli strateji gelişimi modeline dayalı strateji paketinin etkisi
(ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)Amaç: Bu araştırmanın amacı, öz düzenlemeli strateji gelişimi (ÖDSG) modeline dayalı olarak uyarlanan `Düşünceni seç, Notlarını organize et, Yaz ve daha fazla şey söyle, Ana karakter kim?, Hikâye ne zaman geçiyor?, Hikâye ...