Ortaokul 5.sınıf Türkçe derslerinde uygulanan yaratıcı yazma etkinliklerinin öğrencilerin yazmaya yönelik tutumlarına ve sözel yaratıcılıklarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Ortaokul 5. Sınıf Türkçe derslerinde uygulanan yaratıcı yazma etkinliklerinin öğrencilerin yazmaya yönelik tutumlarına ve sözel yaratıcılıklarına etkisini incelemektir. Bu araştırma 2014–2015 Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde Antalya ili Serik İlçesinde bulunan orta sosyo ekonomik bir ortaokulunun 5. sınıflarında bulunan 60 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada veri elde etmek amacıyla Kırmızı (2009) tarafından geliştirilen `Yazmaya Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Sözel yaratıcılıkları ölçmek için, Christensen, Merrifield, Guilford ve Wilson (1945) tarafından geliştirilen` Alternatif Kullanım Testi`, Christensen ve Guilford (1966) tarafından geliştirilen `Sözcük Akıcılığı Testi`, Christensen, ve Guilford (1966) tarafından geliştirilen `Düşünsel Akıcılık Testi`, Christensen, Guilford, ve Merrifield (1960) tarafından geliştirilen `Sonuçlar Testi` kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin analizinde, ` SPSS Statistics 22 ` paket programı kullanılmıştır. Bu kapsamda ön test, son test kontrol gruplu deney deseni çerçevesinde Bağımsız Gruplar t testi uygulanmıştır.Araştırma sonunda, 1.Yaratıcı yazma etkinliklerinin öğrencilerin sözel yaratıcılıkları üzerinde deney grubunun lehine anlamlı bir etkisi olduğu görülmüştür. 2.Yaratıcı yazma etkinliklerinin öğrencilerin yazmaya yönelik tutumları üzerinde olumlu etkisi olduğu görülmüştür fakat deney grubunun lehine anlamlı bir etkisi olduğu saptanamamıştır. The aim of this research is to examine the effect of creative writing at 5th grade Turkish Lessons on students' verbal creativity nd their attitudes towards writing. The sample of the study was composed of 60 5th graders from the middle SES level in Antalya- Serik, in 2014-2015 Spring Semester. `Attitude Scale for Writing` developed by Kırmızı (2009 ) was used. to assess students' attitudes toward writing course. In order to assess verbal creativity, `The Alternative Uses Test`, (Christensen & Guilford ;1945); `Word Fluency Test`, (Christensen & Guilford ; 1966); `Ideational Fluency Test` , (Christensen& Guilford, 1966); and `Consequences Test`, (Christensen, Guilford and Merrifield, 1960) were used. In the data analysis of the researh, `SPSS Statistics 22` packet program was utilized. Within this framework, control grouped pre-test and post-test model was used by Independent Samples t test. At the end of the research, 1. It is indicated that creative writing activities, have a significant effect, in favor of experimental group, on students' verbal creativity 2. It is indicated that creative writing activities have a positive effect on students' attitudes toward writing; however it has no significant effect in favor of the experimental group.
Collections