Show simple item record

dc.contributor.advisorOrhon, Günseli
dc.contributor.authorYüksel, Tamer
dc.date.accessioned2020-12-03T09:30:10Z
dc.date.available2020-12-03T09:30:10Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40361
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Ortaokul 5. Sınıf Türkçe derslerinde uygulanan yaratıcı yazma etkinliklerinin öğrencilerin yazmaya yönelik tutumlarına ve sözel yaratıcılıklarına etkisini incelemektir. Bu araştırma 2014–2015 Eğitim-Öğretim yılı bahar döneminde Antalya ili Serik İlçesinde bulunan orta sosyo ekonomik bir ortaokulunun 5. sınıflarında bulunan 60 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmada veri elde etmek amacıyla Kırmızı (2009) tarafından geliştirilen `Yazmaya Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Sözel yaratıcılıkları ölçmek için, Christensen, Merrifield, Guilford ve Wilson (1945) tarafından geliştirilen` Alternatif Kullanım Testi`, Christensen ve Guilford (1966) tarafından geliştirilen `Sözcük Akıcılığı Testi`, Christensen, ve Guilford (1966) tarafından geliştirilen `Düşünsel Akıcılık Testi`, Christensen, Guilford, ve Merrifield (1960) tarafından geliştirilen `Sonuçlar Testi` kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin analizinde, ` SPSS Statistics 22 ` paket programı kullanılmıştır. Bu kapsamda ön test, son test kontrol gruplu deney deseni çerçevesinde Bağımsız Gruplar t testi uygulanmıştır.Araştırma sonunda, 1.Yaratıcı yazma etkinliklerinin öğrencilerin sözel yaratıcılıkları üzerinde deney grubunun lehine anlamlı bir etkisi olduğu görülmüştür. 2.Yaratıcı yazma etkinliklerinin öğrencilerin yazmaya yönelik tutumları üzerinde olumlu etkisi olduğu görülmüştür fakat deney grubunun lehine anlamlı bir etkisi olduğu saptanamamıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the effect of creative writing at 5th grade Turkish Lessons on students' verbal creativity nd their attitudes towards writing. The sample of the study was composed of 60 5th graders from the middle SES level in Antalya- Serik, in 2014-2015 Spring Semester. `Attitude Scale for Writing` developed by Kırmızı (2009 ) was used. to assess students' attitudes toward writing course. In order to assess verbal creativity, `The Alternative Uses Test`, (Christensen & Guilford ;1945); `Word Fluency Test`, (Christensen & Guilford ; 1966); `Ideational Fluency Test` , (Christensen& Guilford, 1966); and `Consequences Test`, (Christensen, Guilford and Merrifield, 1960) were used. In the data analysis of the researh, `SPSS Statistics 22` packet program was utilized. Within this framework, control grouped pre-test and post-test model was used by Independent Samples t test. At the end of the research, 1. It is indicated that creative writing activities, have a significant effect, in favor of experimental group, on students' verbal creativity 2. It is indicated that creative writing activities have a positive effect on students' attitudes toward writing; however it has no significant effect in favor of the experimental group.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 5.sınıf Türkçe derslerinde uygulanan yaratıcı yazma etkinliklerinin öğrencilerin yazmaya yönelik tutumlarına ve sözel yaratıcılıklarına etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysing the effect of creative writing activities, applied in the secondary school 5th grade Turkish lesson, on students' attitudes towards writing and on their verbal creativity.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmCreative writing
dc.subject.ytmWriting skills
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmWrite
dc.identifier.yokid10109008
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid426398
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess