Türkiye turizm tanıtımında gastronomik değerlerin yeri ve ihtiyaç analiz
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gastronomi turizmi günümüzün en hızlı büyüyen niş seyahat pazarıdır.Ülkelerin turizm tanıtımlarında, mutfak kültürlerini kullanmaları gün geçtikçeartmakta ve önemli olmaktadır. Bu çalışma ile Türkiye turizm tanıtımındagastronomik değerlerin kullanılmasının önemi üzerinde durulmuştur. Türkiye'degastronomi alanında bilgi sahibi olan kişilerin Türk gastronomisi ve gastronomiturizmi için yapılması gerekenlerle ilgili görüş ve önerilerinin belirlenmesiamaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemi kartapu örnekleme ile seçilen 10 kişidenoluşmaktadır. Katılımcılar belirlenirken mutfak sanatları ve gastronomi turizmihakkında bilgi sahibi olmalarına dikkat edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracıolarak yarı yapılandırılmış sorulardan oluşan görüşme formu kullanılmıştır.Katılımcılara 10 adet soru yöneltilmiştir. Verilerin çözümünde nitel veri analiziyöntemlerinden betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularıincelendiğinde; katılımcılar gastro diplomasinin öncelikli olarak hayata geçirilmesigerekliği üzerinde durmaktadırlar. Gastronomi paydaşlarının ülke içinde birlik olarakhareket etmesi gerekliği paylaşılmıştır. Yerel yemeklerin restoranlarda ve konaklamaişletmelerinde doğru şekilde sunulmasının önemi belirtilmiştir. Kendi mutfağımızı vekültürümüzü korumanın öncelikli olmasına vurgu yapılmaktadır. Gastronomy tourism is today's fastest growing niche travel market. In tourismpromotion of countries, the use of culinary cultures is increasingand important dayby day. This study focuses on the importance of the use of gastronomic values intourism promotion in Turkey. The aim of this course is to determine the opinions andsuggestions of the people who have knowledge in the field of gastronomy in Turkeyabaout what to do for Turkish gastronomy and gastronomy tourism. This study'sparicipants consisted of 10 people selected with snowball sampling. Participantswere informed about culinary arts and gastronomy tourism. The data were gatheredthrough an interview form with semi-structured questions. Participants were asked 10questions. As a qualitative data analysis method, descriptive data analysis wasemployed. Examinig the findings of the study, the participants emphasize that gastrodiplomacy should be implemented as a priority. The need for gastronomystakeholders to act as unıty within the country is shared. The importance oforesenting the local food in restaurants and accommodation establishments. It isemphasized that preserving our own cuisine and culture is a priority.
Collections