Yedinci sınıf denklemler konusunda akran değerlendirme uygulamasının öğrencilerin matematik başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ilköğretim yedinci sınıf denklemler konusunun öğretiminde, akran değerlendirme uygulamasının öğrencilerin matematik başarılarına ve matematik tutumlarına olan etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın deseni statik grup ön test-son test deseni olarak belirlenmiştir. Deney grubunda akran değerlendirme uygulaması yapılırken, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmaya deney grubunda 28, kontrol grubunda 29 olmak üzere toplam 57 yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Verilerin toplanması için matematik başarı testi ve matematik tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda akran değerlendirme uygulamasının öğrencilerin matematik başarılarını ve matematik tutumlarını artırmada olumlu bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Akran değerlendirme, Matematik başarısı, Matematik Tutumu This study is conducted to determine the effects of peer assessment application on seventh grade students' mathematical achievements and mathematics attitudes in the teaching of equations. Research design is determined as static group pretest and posttest. While peer assessment application is being applied in the experimental group, traditional teaching methods are used in the control group. A total of 57 seventh grade students participated in the research as 28 in the experimental group and 29 in the control group. Mathematics achievement test and mathematics attitude scale were used for the data collection. As a result of the analysis of the data, it was determined that the peer assessment application have a positive effects on increasing the students' mathematical achievements and mathematics attitudes.Keywords: Peer assessment, mathematical achievements, mathematics attitudes
Collections