Show simple item record

dc.contributor.advisorEken, Zeynep
dc.contributor.authorÇolak, Sinem Ceren
dc.date.accessioned2020-12-03T09:29:35Z
dc.date.available2020-12-03T09:29:35Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40312
dc.description.abstractBu çalışma ilköğretim yedinci sınıf denklemler konusunun öğretiminde, akran değerlendirme uygulamasının öğrencilerin matematik başarılarına ve matematik tutumlarına olan etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın deseni statik grup ön test-son test deseni olarak belirlenmiştir. Deney grubunda akran değerlendirme uygulaması yapılırken, kontrol grubunda geleneksel öğretim yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmaya deney grubunda 28, kontrol grubunda 29 olmak üzere toplam 57 yedinci sınıf öğrencisi katılmıştır. Verilerin toplanması için matematik başarı testi ve matematik tutum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda akran değerlendirme uygulamasının öğrencilerin matematik başarılarını ve matematik tutumlarını artırmada olumlu bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Akran değerlendirme, Matematik başarısı, Matematik Tutumu
dc.description.abstractThis study is conducted to determine the effects of peer assessment application on seventh grade students' mathematical achievements and mathematics attitudes in the teaching of equations. Research design is determined as static group pretest and posttest. While peer assessment application is being applied in the experimental group, traditional teaching methods are used in the control group. A total of 57 seventh grade students participated in the research as 28 in the experimental group and 29 in the control group. Mathematics achievement test and mathematics attitude scale were used for the data collection. As a result of the analysis of the data, it was determined that the peer assessment application have a positive effects on increasing the students' mathematical achievements and mathematics attitudes.Keywords: Peer assessment, mathematical achievements, mathematics attitudesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYedinci sınıf denklemler konusunda akran değerlendirme uygulamasının öğrencilerin matematik başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of peer assessment application on seventh grade students' mathematical achievements in the teaching of equations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEvaluation
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmMathematics achievement
dc.subject.ytmEquations
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmPeer review
dc.identifier.yokid10158034
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471783
dc.description.pages66
dc.publisher.disciplineİlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess