İlkokul matematik dersinde yapılandırmacı yaklaşımla eğitim görmüş ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin hazırbulunuşluk düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ilkokul matematik dersinde yapılandırmacı yaklaşımla eğitim görmüş ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin hazırbulunuşluk düzeylerini belirlemektir. Ayrıca öğrencilerin matematiksel hazırbulunuşluk düzeylerinin ortaokul türü açısından anlamlı bir fark oluşturup oluşturmadığı incelenmiştir. Öğrencilerin ön öğrenme eksiklikleri ünite ve kazanım bazlı analiz edilerek, eğitim çıktıları ortaya konmuştur.Betimsel araştırma modelinin kullanıldığı çalışmanın evrenini Konya merkez ilçelerinde öğrenim gören 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya Konya'nın farklı merkez ilçelerinden 10 farklı ortaokul kurumundan toplam 980 öğrenci katılmıştır.Çalışmada veriler, geliştirilen 20 soruluk 5. Sınıf Matematik Bilişsel Hazırbulunuşluk Testi kullanılarak toplanmıştır. Bu testin geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış olup, pilot çalışması 217 öğrenciye uygulanmıştır.Yapılan araştırmada; matematiksel hazırbulunuşluğu yeterli ve istenen düzeyde olan öğrenci grubunun toplam öğrenci sayısının %24'ünü, yetersiz düzeyde olan öğrencilerin toplam öğrenci sayısının %37'sini oluşturduğuna ulaşılmıştır.Kazanım veya ünite odaklı bakıldığında içeriğe göre düzeylerin değiştiği görülmüştür. Öğrencilerin büyük bir bölümü Kesirler ve Geometrik Cisimler konularıyla ilgili eksik öğrenmelere sahiptir.Yapılan Bağımsız İki Örnek T-Testi ile öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeylerinin okul türüne göre değişmediği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı Yaklaşım, İlkokul Matematik Programı,Ortaokul The purpose of this paper is to evaluate the readiness level of the 5th Grade students who have been educated with constructivist approach in elementary school mathematics course.Throughout this paper, it is also examined whether the students' mathematical readiness level make a meaningful difference in terms of the elementary school type. Education outputs are revealed by units and acquisition based analysis of students' pre-education deficits.The population of the research conducted with Descriptive Research Model is consist of 5th Grade students being educated in Konya, Turkey. 980 students from 10 different elementary schools in different central districts of Konya attended the research.Consequential data of the research is collected through a 20-question 5th Grade mathematical Cognitive Readiness Test. The validity and reliability of the test is acquired by a pilot study applied over 217 students.Results of the study show that %24 of the students evaluated are adequate and satisfactory in the terms of mathematical readiness, whereas %37 are not. The unit and acquisition based analysis shows that readiness levels differ contextually. The majority of the students have insufficient knowledge in fractions and geometrical objects.Independent sample T-Tests indicate that there is no connection between the students' readiness level and the type of school they attended to.Keywords: Constructivist approach, primary school, mathematics program,elementary school
Collections