Show simple item record

dc.contributor.advisorAdilov, Gabil
dc.contributor.authorMetin, Tuğçe
dc.date.accessioned2020-12-03T09:29:33Z
dc.date.available2020-12-03T09:29:33Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40309
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ilkokul matematik dersinde yapılandırmacı yaklaşımla eğitim görmüş ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin hazırbulunuşluk düzeylerini belirlemektir. Ayrıca öğrencilerin matematiksel hazırbulunuşluk düzeylerinin ortaokul türü açısından anlamlı bir fark oluşturup oluşturmadığı incelenmiştir. Öğrencilerin ön öğrenme eksiklikleri ünite ve kazanım bazlı analiz edilerek, eğitim çıktıları ortaya konmuştur.Betimsel araştırma modelinin kullanıldığı çalışmanın evrenini Konya merkez ilçelerinde öğrenim gören 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya Konya'nın farklı merkez ilçelerinden 10 farklı ortaokul kurumundan toplam 980 öğrenci katılmıştır.Çalışmada veriler, geliştirilen 20 soruluk 5. Sınıf Matematik Bilişsel Hazırbulunuşluk Testi kullanılarak toplanmıştır. Bu testin geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmış olup, pilot çalışması 217 öğrenciye uygulanmıştır.Yapılan araştırmada; matematiksel hazırbulunuşluğu yeterli ve istenen düzeyde olan öğrenci grubunun toplam öğrenci sayısının %24'ünü, yetersiz düzeyde olan öğrencilerin toplam öğrenci sayısının %37'sini oluşturduğuna ulaşılmıştır.Kazanım veya ünite odaklı bakıldığında içeriğe göre düzeylerin değiştiği görülmüştür. Öğrencilerin büyük bir bölümü Kesirler ve Geometrik Cisimler konularıyla ilgili eksik öğrenmelere sahiptir.Yapılan Bağımsız İki Örnek T-Testi ile öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeylerinin okul türüne göre değişmediği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacı Yaklaşım, İlkokul Matematik Programı,Ortaokul
dc.description.abstractThe purpose of this paper is to evaluate the readiness level of the 5th Grade students who have been educated with constructivist approach in elementary school mathematics course.Throughout this paper, it is also examined whether the students' mathematical readiness level make a meaningful difference in terms of the elementary school type. Education outputs are revealed by units and acquisition based analysis of students' pre-education deficits.The population of the research conducted with Descriptive Research Model is consist of 5th Grade students being educated in Konya, Turkey. 980 students from 10 different elementary schools in different central districts of Konya attended the research.Consequential data of the research is collected through a 20-question 5th Grade mathematical Cognitive Readiness Test. The validity and reliability of the test is acquired by a pilot study applied over 217 students.Results of the study show that %24 of the students evaluated are adequate and satisfactory in the terms of mathematical readiness, whereas %37 are not. The unit and acquisition based analysis shows that readiness levels differ contextually. The majority of the students have insufficient knowledge in fractions and geometrical objects.Independent sample T-Tests indicate that there is no connection between the students' readiness level and the type of school they attended to.Keywords: Constructivist approach, primary school, mathematics program,elementary schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul matematik dersinde yapılandırmacı yaklaşımla eğitim görmüş ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin hazırbulunuşluk düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeResearching the readiness level of the 5th grade students who have been educated with constructivist approach in elementary school mathematics course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmReadiness
dc.subject.ytmConstructivist learning
dc.subject.ytmPrimary schools
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmPrimary school teachers
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.identifier.yokid10140776
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid454877
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineİlköğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess