Türkiye`de ve Kırgızistan`da ortaöğretim okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin yabancı dil öğretiminde karşılaştıkları sorunlar: Bir durum çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Kırgızistan ve Türkiye devlet orta okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşlerini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseninde olup, bütüncül çoklu durum çalışmasıdır.Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'de Antalya'nın merkezinde, Antalya ilinde Manavgat ilçesinde ve Serik ilçesinde ortaokulda görev yapmakta olan İngilizce öğretmenleri, Kırgızistan'da ise Bişkek, Karakol şehrinde ve Ak Su bölgesi ile Narın bölgesine bağlı köylerde yerleşen ortaokulda görev yapmakta olan İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini grubunu ise kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilecek olan Türkiye'den 4 İngilizce öğretmeni ve Kırgızistan'dan da ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilecek olan 4 İngilizce öğretmen oluşturacaktadır.Araştırmada veriler bireysel görüşme tekniği ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formları ile 30-45 dakika süresince yapılan görüşmeler kaydedilip içerik analizine tabi tutulmuş ve görüşler üst ve alt temalar altında kategorileştirilmiştir. Araştırma sonuçları, belirtilen temalar altında öğretmenlerin görüşlerini yansıtan bulgular içermekte olup, bu bulgular, İngilizce öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunları tespit etme ve bu sorunların nasıl çözüleceği konusunda ipuçları sunmaktadır. Anahtar Sözcükler: İngilizce, Öğretmen, Ortaokul, The purpose of this research is to identify the encountered problems of English teachers who teach at Secondary Schools in Turkey and Kyrgyzstan. This research is a qualitative study and is in the pattern of a holistic multiple case study. For this study, criterion sampling which is a type of purposive sampling methods within qualitative sampling methods was used. 8 English teachers who were volunteers to participate in the study and work in a secondary school in Turkey (Antalya city, Manavgat and Kemer province) and in Kyrgyzstan (Bishkek city, Aksu end Naryn province), were chosen as the sample; while doing this, the seniority and full-time working of the teachers in their current school was a consideration point.Data in the study were collected by individual interviews. Interviews that were carried out with the help of semi-structured question forms and interviews lasting 30-45 minutes were recorded and the content analysis was applied to them. Opinions obtained from interviews were categorized under main and sub-themes.Results of the study contain the findings that reflect the opinions of teachers under the themes above and these findings helped to understand the teaching problems English teachers experienced and how instructional problems to be solved.Key words: English teachers, Secondary School, Foreign language teaching, general problems
Collections