Show simple item record

dc.contributor.advisorGünbayı, İlhan
dc.contributor.authorAkunova, Zhyldyz
dc.date.accessioned2020-12-03T09:28:38Z
dc.date.available2020-12-03T09:28:38Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-09-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40230
dc.description.abstractBu çalışma, Kırgızistan ve Türkiye devlet orta okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerin karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşlerini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseninde olup, bütüncül çoklu durum çalışmasıdır.Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye'de Antalya'nın merkezinde, Antalya ilinde Manavgat ilçesinde ve Serik ilçesinde ortaokulda görev yapmakta olan İngilizce öğretmenleri, Kırgızistan'da ise Bişkek, Karakol şehrinde ve Ak Su bölgesi ile Narın bölgesine bağlı köylerde yerleşen ortaokulda görev yapmakta olan İngilizce öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini grubunu ise kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilecek olan Türkiye'den 4 İngilizce öğretmeni ve Kırgızistan'dan da ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilecek olan 4 İngilizce öğretmen oluşturacaktadır.Araştırmada veriler bireysel görüşme tekniği ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formları ile 30-45 dakika süresince yapılan görüşmeler kaydedilip içerik analizine tabi tutulmuş ve görüşler üst ve alt temalar altında kategorileştirilmiştir. Araştırma sonuçları, belirtilen temalar altında öğretmenlerin görüşlerini yansıtan bulgular içermekte olup, bu bulgular, İngilizce öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunları tespit etme ve bu sorunların nasıl çözüleceği konusunda ipuçları sunmaktadır. Anahtar Sözcükler: İngilizce, Öğretmen, Ortaokul,
dc.description.abstractThe purpose of this research is to identify the encountered problems of English teachers who teach at Secondary Schools in Turkey and Kyrgyzstan. This research is a qualitative study and is in the pattern of a holistic multiple case study. For this study, criterion sampling which is a type of purposive sampling methods within qualitative sampling methods was used. 8 English teachers who were volunteers to participate in the study and work in a secondary school in Turkey (Antalya city, Manavgat and Kemer province) and in Kyrgyzstan (Bishkek city, Aksu end Naryn province), were chosen as the sample; while doing this, the seniority and full-time working of the teachers in their current school was a consideration point.Data in the study were collected by individual interviews. Interviews that were carried out with the help of semi-structured question forms and interviews lasting 30-45 minutes were recorded and the content analysis was applied to them. Opinions obtained from interviews were categorized under main and sub-themes.Results of the study contain the findings that reflect the opinions of teachers under the themes above and these findings helped to understand the teaching problems English teachers experienced and how instructional problems to be solved.Key words: English teachers, Secondary School, Foreign language teaching, general problemsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye`de ve Kırgızistan`da ortaöğretim okullarında çalışan İngilizce öğretmenlerinin yabancı dil öğretiminde karşılaştıkları sorunlar: Bir durum çalışması
dc.title.alternativeEncountered problems of english teachers who teach atsecondary schools in teaching foreign language in Turkeyand in Kyrgyzstan
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-03
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmProblems of teachers
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmKyrgyzstan
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.identifier.yokid10200053
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid512867
dc.description.pages77
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess