Show simple item record

dc.contributor.advisorKarataş, Süleyman
dc.contributor.authorŞekerci, Reyhan
dc.date.accessioned2020-12-03T09:28:11Z
dc.date.available2020-12-03T09:28:11Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-09-07
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/40190
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı `Öğretmen Liderliği` eğitim programının yaygın eğitim kurumları usta öğreticileri ve öğretmenlerinin liderlik becerilerine etkisini değerlendirmektir. Araştırmada, deney grubunda yer alan katılımcılara 8 hafta boyunca haftada iki gün olmak üzere 25 etkinlikten oluşan `Öğretmen Liderliği` eğitim programı, araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama araçları olarak Öğretmen Liderliği Ölçeği ve görüşme formu kullanılmıştır. Kalıcılık testlerinin doldurulması ile eş zamanlı olarak katılımcılar ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 21.0 paket programı kullanılmıştır. Katılımcıların ön testlerden, son testlerden ve kalıcılık testlerinden aldıkları puanların karşılaştırılabilmesi için, Mann-Whitney U testi, Kruskal-Wallis, tekrarlı ölçümler için Wilcoxon işaretli sıralar testi yapılmıştır. Katılımcıların öğretmen liderliği beceri düzeylerini artırmak amacıyla hazırlanan `Öğretmen Liderliği` eğitim programının, öğretmenlerin öğretmen liderliği beceri düzeylerine etkisi incelendiğinde, deney grubunda yer alan öğretmenlerin liderlik beceri düzeylerini anlamlı derecede artırdığı görülmüştür.
dc.description.abstractPrimary purpose of this study is to evaluate the effect of `Teacher Leadership` training program on the leadership skills of master instructors and teachers at non-formal education institutions. In the study, the `Teacher Leadership` training program including 25 activities was applied by the researcher to the participants in the experimental group two days a week for 8 weeks. Teacher Leadership Scale and an interview form were used as data collection tools in the study. After the retention tests were filled in, semi-structured interviews were conducted with the participants synchronously. SPSS 21.0 packaged software was used in the analysis of the study data. In order to compare the scores obtained by the participants from the pretests, posttests and retention tests, Mann-Whitney U test, Kruskal-Wallis and Wilcoxon signed rank test for repeated measures were used. When examining the effect of the Teacher Leadership` training program prepared to increase the teacher leadership skill levels of the participants on the teacher leadership skill levels of the teachers, it was seen that there was a significant increase in the leadership skill levels of the teachers in the experimental group.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen liderliği eğitim programının yaygın eğitim kurumları usta öğretici ve öğretmenlerinin liderlik becerilerine etkisi: İç içe geçmiş karma yöntem araştırması
dc.title.alternativeThe effect of teacher leadership training program on the leadership skills of master instructors and teachers at non-formal education institutions: An embedded mixed methods research
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-09-07
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmEducation leadership
dc.subject.ytmVocational education
dc.subject.ytmMaster instructors
dc.subject.ytmIntegrated skills approach
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid10239253
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid537835
dc.description.pages233
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess