Search
Now showing items 1-10 of 23
Turizmde rekabet gücünün analizi ve sürdürülebilir rekabet: Porter`ın Elmas modeli çerçevesinde Türkiye ve Yunanistan`ın karşılaştırılması
(2018-10-18)
Ulusal gelirlerin ve refah düzeyinin arttırılması açısından önemli bir ekonomik kaynak olan turizm sektörü, aynı zamanda uluslararası rekabetçi üstünlüklerin daha yüksek pazar payına dönüştürülmesine de aracılık etmektedir. ...
Otel işletmelerinin odalar bölümünde gelir yönetimi: İstanbul`daki beş yıldızlı otellerde bir uygulama
(2018-08-06)
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin akıl almaz bir hızla geliştiği 21. yy.da, işletmeler de küreselleşme olgusu içerisinde artan rekabet ortamında karlılıklarını arttırabilmek, varlıklarını devam ettirebilmek için her geçen ...
Enez yöresinin turizm işletmeleri açısından gelişme perspektifleri
(2018-08-06)
20. yüzyılın ikinci yarısından itibaren tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de turizm sektörü hızla gelişmiş ve birçok kritere bağlı olarak turizm faaliyetleri çeşitlenmiştir. Bir yörenin, değişen ve gelişen turizm faaliyetlerine ...
Destinasyon pazarlaması kapsamında marka aşkı ile destinasyon marka sadakati arasındaki ilişki
(2019-12-26)
Marka aşkı; tüketicilerin marka için hissettikleri bağlılığın derecesidir. Bu tez çalışmasında, marka aşkı ile marka sadakati arasındaki ilişki destinasyon pazarlaması kapsamında uygulamalı olarak incelenmiştir.Çalışmada ...
Otel işletmelerinde insan kaynakları yönetiminin yeri ve önemi
(2018-08-06)
Araştırmanın amacı, otellerde insan kaynaklarına verilen önem ve insan kaynaklarının yerini incelemektir. Konu, teorik çerçevede ele alındıktan sonra otel işletmelerinde İnsan kaynakları yönetimine verdikleri önemi anlamak ...
Seyahat acentası çalışanlarının motivasyonları ile sanal kaytarma davranışları arasındaki ilişki: Trakya Bölgesi örneği
(2020-04-14)
Seyahat acentaları, turizm sektörünün önemli iş kollarındandır. Turizm sektörü için üretilen mal ve hizmetlerin alıcılar ile buluşmasını seyahat acentaları sağlamaktadır. Mal ve hizmetlerin alıcılar ile buluşmasını sağlarken ...
Turizmde rekabet gücünün analizi ve sürdürülebilir rekabet: Porter`ın Elmas modeli çerçevesinde Türkiye ve Yunanistan`ın karşılaştırılması
(2018-10-18)
Ulusal gelirlerin ve refah düzeyinin arttırılması açısından önemli bir ekonomik kaynak olan turizm sektörü, aynı zamanda uluslararası rekabetçi üstünlüklerin daha yüksek pazar payına dönüştürülmesine de aracılık etmektedir. ...
Niş pazarlama stratejilerinin turizm sektöründe A grubu seyahat acentalarında uygulanması: ETS Tur örneği
(2018-08-06)
Son yıllarda her alanda yasanan ekonomik, kültürel, siyasi ve demografikdegisimler kuskusuz turizm sektöründe de etkilerini göstermektedir. Turistlerinbeklentilerindeki degisimler turizm sektöründeki turizm acentaları ve ...
Deneyimsel kalite algısı ve tatmin: Dokufest festivali örneği
(2020-01-27)
Turizme artan ilgi ve talep, rekabet ortamını yoğunlaştırmıştır. Bunun yanı sıra farklı kültürlere olan ilgiyi de arttırmıştır. Rekabette avantaj sağlamaya yardımcı olan festivaller ülkenin kendi insanına yarar sağlarken ...
Türk turizm sektöründe potansiyel uzmanlaşma alanı olarak medikal turizm ve belirleyicileri
(2020-02-27)
Turizm sektörü çok köklü geçmişe sahip olsa da 1950'lerden bu yana ivme kazanmıştır. Sektör özellikle gelişmekte olan ülkelerin kalkınmasında önemli katkı sağlamakta ve sektörle ilişkili pek çok yan faaliyet alanının ...