Otel işletmelerinin odalar bölümünde gelir yönetimi: İstanbul`daki beş yıldızlı otellerde bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin akıl almaz bir hızla geliştiği 21. yy.da, işletmeler de küreselleşme olgusu içerisinde artan rekabet ortamında karlılıklarını arttırabilmek, varlıklarını devam ettirebilmek için her geçen gün yeni plan ve politikalar geliştirmektedir. Bu noktada gelir yönetimi, fiyatın farklılaştırılması ve pazarın bölümlendirilmesi ile karın maksimizasyonunun amaçlandığı bir fiyatlama yöntemi olarak, hizmet sektöründe yer alan birçok işletme nazarında önemli bir sistemdir.1970'li yıllarda Amerika'da düşük fiyatlı havayolları işletmelerinin yarattığı rekabeti göğüsleyebilmek için büyük havayolları işletmeleri tarafından geliştirilen gelir yönetimi sistemi, bugün Türkiye'de özellikle birçok beş yıldızlı otel işletmesi tarafından karlılıklarını arttırabilmek ve tam kapasite çalışabilmek için kullandıkları etkili bir fiyatlama sistemidir. Çıkış noktası havayolu işletmeleri olan gelir yönetimi, talebin esnek, arzın ise sabit ve satılamayan her bir odanın, koltuğun işletmeye zarar getirdiği hizmet işletmelerinde uygulanabilen dinamik bir fiyatlama sistemidir. Ayrıca taşımacılık, kayak, golf, tiyatro, müze, hastane, tren gibi farklı nitelikteki işletmelerde de uygulanabilme potansiyeline sahiptir.Bu çalışmada, Türkiye'de henüz çok yeni bir kavram olan gelir yönetiminin literatürdeki karşılığına, uygulamada kullanılan gelir yönetimi modellerine yer verilmiş ve İstanbul'da faaliyet gösteren beş yıldızlı otellerin gelir yönetimi ile ilgili algıları ölçülmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Otel ??letmeleri, Odalar Bölümü Yönetimi, Gelir Yönetimi In 21st century, information and communication technologies have developed rapidly, companies in the globalization phenomenon in the increasing rivalry athmosphere are developing new plans and policies day by day to increase their profits and continue their existence. At this point, revenue management which aims maximising the profit by pricing of the various upgrading and market segmentation is an important system in the eyes of many businesses in the service sector.In the 1970s, big airlines developed the revenue management system in order to resist the competition caused by the low cost airline businesses in America, Nowadays, many five star hotels in Turkey are using this effective pricing system to increase their profits and to work full capacity. Revenue management ,as a starting point of airline services, is dynamic pricing system for the business services which has elastic demand, fixed supply, and harms caused by the rooms, seats had not been sold. Furthermore, it has the potential applicability to different organisations such as transportation, skiing, golf, theaters, museums, hospitals, train.Revenue management is still a quite new concept in Turkey, In this study, its correspond to literature and its models applied in the revenue management were included, and the perceptions, related to revenue management, of five-star hotels located in Istanbul were studied to measure.Key Words: Hotel Business, Room and Devision Management, Reveneue Management
Collections