Sağlık çalışanlarının örgütsel sinizm düzeyleri ile iş tatminleri arasındaki ilişki: Diyarbakır Selahaddin Eyyübi Devlet Hastanesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada Diyarbakır Selahaddin Eyyübi Devlet Hastanesinde görev yapan sağlık personelinin örgütsel sinizm düzeyleri ile iş tatmini tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma örnekleminin basit tesadüfi yöntemle belirlenmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu 283 sağlık çalışanı oluşturmaktadır. Sağlık çalışanlarının örgütsel sinizm düzeyleri ile iş tatmini tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesinde veri toplama aracı olarak 13 ifadeden ve 3 boyuttan oluşan örgütsel sinizm ölçeği ile 24 ifade ve tek boyuttan oluşan Minnesota iş doyum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde; örgütsel sinizm düzeyi ile iş tatmini tutumlarına ilişkin verilen cevaplar değerlendirilirken; Bağımsız örneklemler için t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Pearson Korelasyon Katsayısı ve Regresyon analizleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda, sağlık çalışanlarının örgütsel sinizm düzeyleri ile iş tatmini tutumları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Örgütsel sinizm, bilişsel boyut, duyuşsal boyut ile iş tatmini arasında orta düzeyde negatif yönlü; davranışsal boyut ile iş tatmini arasında negatif yönlü düşük düzeyde anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca yapılan regresyon analizi sonucunda örgütsel sinizm ve bilişsel ve duyuşsal boyutlar, iş tatminini negatif yönlü etkilediği, davranışsal boyutun ise iş tatminin etkilemediği belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel sinizm, sinizm, iş tatmini, sağlık personeli SUMMARY In this study, it was intend to determine the relationship between organizational cynicism levels and job satisfaction attitudes of health personnel working in Diyarbakır Selahaddin Eyyübi State Hospital. Research sample was determined by simple random method. The sample of the study consists of 283 health care workers. In order to determine the relationship between organizational cynicism levels and job satisfaction attitudes of healthcare workers, as a data collection tool, 3 dimensional organizational cynicism scale consisting of 13 items and one dimensional Minnesota job satisfaction scales consisting of 24 items and were used. In the analysis of the data; in evaluating the answers to the level of organizational cynicism and job satisfaction attitudes; For independent samples t-Test, One-Way Variance Analysis (ANOVA), Pearson Correlation Coefficient and Regression analysis were used.In the findings of the study, it was found that there was a statistically significant relationship between the levels of organizational cynicism and job satisfaction attitudes of health workers. It was identified that there was a moderately negative difference between organizational cynicism, cognitive dimension, affective dimension and job satisfaction; a low significant negative difference between behavioral dimension and job satisfaction. In addition, as a result of the regression analysis, it was determined that organizational cynicism and cognitive and affective dimensions affected job satisfaction negatively and behavioral dimension didn't affect job satisfaction.Keywords: Organizational cynicism, cynicism, job satisfaction, health personnel working
Collections