Show simple item record

dc.contributor.advisorÇaylan, Ayşe
dc.contributor.authorBulut Korkmaz, Canan
dc.date.accessioned2020-12-29T11:23:11Z
dc.date.available2020-12-29T11:23:11Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-07-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/400334
dc.description.abstractÖZET Bu araştırmada Diyarbakır Selahaddin Eyyübi Devlet Hastanesinde görev yapan sağlık personelinin örgütsel sinizm düzeyleri ile iş tatmini tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma örnekleminin basit tesadüfi yöntemle belirlenmiştir. Araştırmanın örneklem grubunu 283 sağlık çalışanı oluşturmaktadır. Sağlık çalışanlarının örgütsel sinizm düzeyleri ile iş tatmini tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesinde veri toplama aracı olarak 13 ifadeden ve 3 boyuttan oluşan örgütsel sinizm ölçeği ile 24 ifade ve tek boyuttan oluşan Minnesota iş doyum ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde; örgütsel sinizm düzeyi ile iş tatmini tutumlarına ilişkin verilen cevaplar değerlendirilirken; Bağımsız örneklemler için t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Pearson Korelasyon Katsayısı ve Regresyon analizleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda, sağlık çalışanlarının örgütsel sinizm düzeyleri ile iş tatmini tutumları arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Örgütsel sinizm, bilişsel boyut, duyuşsal boyut ile iş tatmini arasında orta düzeyde negatif yönlü; davranışsal boyut ile iş tatmini arasında negatif yönlü düşük düzeyde anlamlı farklılık olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca yapılan regresyon analizi sonucunda örgütsel sinizm ve bilişsel ve duyuşsal boyutlar, iş tatminini negatif yönlü etkilediği, davranışsal boyutun ise iş tatminin etkilemediği belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Örgütsel sinizm, sinizm, iş tatmini, sağlık personeli
dc.description.abstractSUMMARY In this study, it was intend to determine the relationship between organizational cynicism levels and job satisfaction attitudes of health personnel working in Diyarbakır Selahaddin Eyyübi State Hospital. Research sample was determined by simple random method. The sample of the study consists of 283 health care workers. In order to determine the relationship between organizational cynicism levels and job satisfaction attitudes of healthcare workers, as a data collection tool, 3 dimensional organizational cynicism scale consisting of 13 items and one dimensional Minnesota job satisfaction scales consisting of 24 items and were used. In the analysis of the data; in evaluating the answers to the level of organizational cynicism and job satisfaction attitudes; For independent samples t-Test, One-Way Variance Analysis (ANOVA), Pearson Correlation Coefficient and Regression analysis were used.In the findings of the study, it was found that there was a statistically significant relationship between the levels of organizational cynicism and job satisfaction attitudes of health workers. It was identified that there was a moderately negative difference between organizational cynicism, cognitive dimension, affective dimension and job satisfaction; a low significant negative difference between behavioral dimension and job satisfaction. In addition, as a result of the regression analysis, it was determined that organizational cynicism and cognitive and affective dimensions affected job satisfaction negatively and behavioral dimension didn't affect job satisfaction.Keywords: Organizational cynicism, cynicism, job satisfaction, health personnel workingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleSağlık çalışanlarının örgütsel sinizm düzeyleri ile iş tatminleri arasındaki ilişki: Diyarbakır Selahaddin Eyyübi Devlet Hastanesi örneği
dc.title.alternativeThe relationship between levels of organizational cynicism and job satisfaction of health workers: Example of Diyarbakir Selahaddin Eyyübi State Hospital
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-09
dc.contributor.departmentSağlık Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHealth care organizations
dc.subject.ytmOrganizational cynicism
dc.subject.ytmnull
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmHealth management
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmOrganizational cynicism
dc.subject.ytmCynicism
dc.identifier.yokid10204829
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityTRAKYA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid526353
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess