Speaking portfolios as an alternative way of assessment in an EFL context
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez üniversite seviyesinde öğrenci ve öğretim elemanlarının konuşma portfolyosunun avantaj ve dezavantajlarına ilişkin olarak tutumlarını inceleyen araştırmayı anlatmaktadır. Katılımcılar bir devlet üniversitesinin hazırlık programındaki 77 Türk üniversite öğrencisi, beş öğretim elemanı ve iki yöneticidir. Konuşma portfolyosunun bir dönemlik uygulamasından sonra, öğrencilere bir anket uygulanmıştır ve sonrasında beş odak öğrenci, öğretim elemanları ve program yöneticileriyle bireysel görüşmeler yapılmıştır.Bulgular tüm katılımcıların genel olarak pozitif olduğunu açığa çıkarmıştır. Özellikle de, konuşma becerisinde ve öz değerlendirme becerisinde konuşma portfolyosu sayesinde bir gelişme olduğu bulunmuştur. Katılımcılar bu açılardan takdirlerini ifade ederken, konuşma portfolyosunun öğrencilerin endişe seviyesini artırdığı, öğrenen özerkliği ve motivasyonunu çok fazla artırmadığı konusunda da ortak fikre sahiplerdir. Öğrenciler ve bazı öğretim elemanları ayrıca konuşma portfolyosu için yapılan konuşmaların bu beceriyi tam anlamıyla yansıtmadığı içingerçekçi olmadığını düşünmüşlerdir. Bazı noktalarda ise katılımcıların tutumlarında farklılıklar olmuştur. Öğrenciler pratikliği büyük bir sorun olarak görmezken, bu durum öğretmenler tarafından bir problem teşkil etmiştir. Bazı öğrenciler akran değerlendirmesinden faydalandığını ifade ederken, öğretim elemanları ve yöneticiler bu açıdan çok büyük bir gelişmeyi belirtmemişlerdir.Bu çalışma öğretim elemanları, yöneticiler, müfredat geliştirenlere konuşma portfolyosu aracılığı ile konuşma becerisini ilerletmek ve değerlendirmek için alternatif bir yol sağlamıştır. This thesis reports on research exploring students? and instructors? attitudes towards speaking portfolios with regard to certain advantages and disadvantages of these assessment tools at the tertiary level. The participants were 77 Turkish university students, five instructors and two administrators at an English preparatory program of a state university. At the end of one semester implementation of the Speaking Portfolio (SP), a questionnaire was administered to the students, and then five focal students, the instructors, and the program administrators were interviewed individually.The findings revealed that all stakeholders have positive attitudes to the implementation in general. In particular, an improvement in the students? oral skills and self-reflection skills has been noted to be fostered through the use of the SP. While the stakeholders expressed their appreciation on these aspects, they also agreed that the SP increased the students? level of anxiety and that the SP did not largely promote the students? learner autonomy or motivation. The students and some instructors also thought that SP oral tasks were not authentic enough to fully reflect speaking skills. On some points there were discrepancies between the attitudes of the participants. Students did not see practicality as a big issue, whereasit caused a problem on the part of the teachers. While students stated that they have benefitted from peer-feedback, the instructors and administrators did not report a major improvement in this aspect.This study has enabled instructors, administrators, curriculum developers an alternative way to improve and assess speaking skills through speaking portfolios.
Collections