Toplam kalite yönetiminde liderlik
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmada, ilk olarak Kalite kavramı üzerinde durulmuştur. Kalite ve gelişimi incelenmiştir. Kalite müşteri isteklerinin karşılanması olarak tanımlanmıştır. ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi genel olarak incelenmiştir. Kalite Kontrol ve Kalite Güvence anlayışının karşılaştırılması yapılmıştır. Toplam Kalite Yönetiminin temel elemanları, insanlar, sürekli geliştirme, proses ve müşteridir. Toplam Kalite Yönetimi müşteri tatminini kardan önde tutan bir sistemdir. Amaç yetkilendirmedir, böylece optimal iş sonuçları takım çalışmasıyla başarılabilir. Sürekli geliştirme temel kalite prensibiyle ifade edilir: Planla, Yap, Kontrol et, Önlem al. Bu çevrim mükemmele ulaşmada bitmeyen bir arayıştır. Dördüncü bölümde, liderliğin tanımı yapılmış, liderlik teorileri ve araştırmaları incelenmiştir. Çalışmanın beşinci bölümünde Toplam Kalite Yönetiminde Liderlik üzerinde önemle durulmuştur. Liderlik ve takım kurma, koçluk, vizyon konuları irdelenmiştir. Toplam Kalite Yönetiminin adaptasyonu süresince oluşan değişimlerde işletme eski ve yeni kültürler arasındaki dengeyi lider sayesinde bulmaya çalışacaktır. Liderlik, bir kültür, misyon, vizyon yönetimi ve kaynak sağlar. ABSTRACT In this study, first, quality concept and its progress are discussed. Quality is defined as the customer satisfaction. ISO 9000 Quality Assurance Systems are considered in general. Quality Control and Quality Assurance are both compared. There are four key elements that form the foundation of Total Quality Management: people, continuous improvement, process and the customer. Total Quality Management is a system that puts customer satisfaction before profit. The goal is to empower people so that optimal business results can be achieved through teamwork. Continuous improvement embodies the fundamental principle of Quality: Plan, Do, Check, Action. The iteration of the cycle is never-ending pursuit of excellence. In Chaper 4, leadership is defined and leadership theories such as traits or contingency apporach are considered. In Chapter 5, leadership on Total Quality Management are discussed in detail. Leaders and managers are compared. Subjects such as leadership and team building, coaching and vision are analyzed. During the change caused by gradual adoption of Total Quality Management the company will be faced with striking a balance between the old and new cultures. Leadership provides culture, mission, vision management and source for the company. Leadership is action; it is not position.
Collections