Show simple item record

dc.contributor.advisorAkan, Perran
dc.contributor.authorTok, Süleyman Süha
dc.date.accessioned2020-12-29T11:18:41Z
dc.date.available2020-12-29T11:18:41Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/399408
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada, ilk olarak Kalite kavramı üzerinde durulmuştur. Kalite ve gelişimi incelenmiştir. Kalite müşteri isteklerinin karşılanması olarak tanımlanmıştır. ISO 9000 Kalite Güvence Sistemi genel olarak incelenmiştir. Kalite Kontrol ve Kalite Güvence anlayışının karşılaştırılması yapılmıştır. Toplam Kalite Yönetiminin temel elemanları, insanlar, sürekli geliştirme, proses ve müşteridir. Toplam Kalite Yönetimi müşteri tatminini kardan önde tutan bir sistemdir. Amaç yetkilendirmedir, böylece optimal iş sonuçları takım çalışmasıyla başarılabilir. Sürekli geliştirme temel kalite prensibiyle ifade edilir: Planla, Yap, Kontrol et, Önlem al. Bu çevrim mükemmele ulaşmada bitmeyen bir arayıştır. Dördüncü bölümde, liderliğin tanımı yapılmış, liderlik teorileri ve araştırmaları incelenmiştir. Çalışmanın beşinci bölümünde Toplam Kalite Yönetiminde Liderlik üzerinde önemle durulmuştur. Liderlik ve takım kurma, koçluk, vizyon konuları irdelenmiştir. Toplam Kalite Yönetiminin adaptasyonu süresince oluşan değişimlerde işletme eski ve yeni kültürler arasındaki dengeyi lider sayesinde bulmaya çalışacaktır. Liderlik, bir kültür, misyon, vizyon yönetimi ve kaynak sağlar.
dc.description.abstractABSTRACT In this study, first, quality concept and its progress are discussed. Quality is defined as the customer satisfaction. ISO 9000 Quality Assurance Systems are considered in general. Quality Control and Quality Assurance are both compared. There are four key elements that form the foundation of Total Quality Management: people, continuous improvement, process and the customer. Total Quality Management is a system that puts customer satisfaction before profit. The goal is to empower people so that optimal business results can be achieved through teamwork. Continuous improvement embodies the fundamental principle of Quality: Plan, Do, Check, Action. The iteration of the cycle is never-ending pursuit of excellence. In Chaper 4, leadership is defined and leadership theories such as traits or contingency apporach are considered. In Chapter 5, leadership on Total Quality Management are discussed in detail. Leaders and managers are compared. Subjects such as leadership and team building, coaching and vision are analyzed. During the change caused by gradual adoption of Total Quality Management the company will be faced with striking a balance between the old and new cultures. Leadership provides culture, mission, vision management and source for the company. Leadership is action; it is not position.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleToplam kalite yönetiminde liderlik
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmQuality assurance system
dc.subject.ytmISO 9000
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.identifier.yokid72112
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72112
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess