Show simple item record

dc.contributor.advisorKalender, İlker
dc.contributor.authorÖzalp, Gülümser
dc.date.accessioned2020-12-02T13:23:08Z
dc.date.available2020-12-02T13:23:08Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39930
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üniversite ve iş hayatında çalışan kişilerce belirlenen sonuçlara bağlı olarak sosyal bilimlerde hukuk, psikoloji ve tarih gibi bölümlerin üniversite eğitimi için lise matematik müfredatında önemli görülen matematik konuları ve becerilerini belirlemektir. Çalışmada beşli Likert ölçeği olan bir anket kullanılmıştır. Analizler bölümlere ve kurumlara göre yapılmıştır. Üniversitedeki sosyal bilimler eğitimine hazırlık için önemli görülen matematik konuları ve becerilerinde katılımcılar ortak görüş belirtmiştir. Hatta 9. sınıf matematik konuları üniversitede sosyal bilimler eğitimi almak isteyen tüm öğrenciler için yeterli görülmüştür. Bunun yanında kurumlar arasında da herhangi bir farklılık yoktur. Çalışmanın sonunda lise matematik müfredatı için bazı önerilere de yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Farklılaştırılmış müfredat, sosyal bilimler, lise matematik müfredatı, üniversite eğitimi
dc.description.abstractThe purpose of this study is to identify the mathematics topics and skills that are important in high school mathematics curriculum for higher education in social science departments such as law, psychology and history, based on scores assigned by staff from university and industry. A survey including five-point Likert type items was used in the present study. Analyses were conducted with respect to departments and institutions. There was a convergence of the perceived importance selected mathematical knowledge and skills for preparation of social science education at university. However, 9th grade mathematics topics are enough to teach all students who prefer to study in a social science in this regard. Also there was no difference among institutions. Some suggestions about high school mathematics curriculum are made in the present study.Key words: Differentiated curriculum, social sciences, mathematics high school curriculum, and university education.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA survey of mathematical knowledge and skills in high school needed for professions in social sciences
dc.title.alternativeSosyal bilimlerdeki bölümlerde gerekli olan lise matematik bilgi ve becerilerini belirleme anketi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigher education
dc.subject.ytmSocial sciences
dc.subject.ytmDifferentiated instruction
dc.subject.ytmMathematics education
dc.identifier.yokid10001526
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356216
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess