Non native english speaking teachers` self perceptions of their pronunciation and pronunciation teaching practices
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ana dili İngilizce olan İngilizce öğretmenleri (NEST) ve ana dili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenleri (NNEST) birçok araştırmacı tarafından bu iki öğretmen grubunun benzerlikleri ve farklılıkları, İngilizce öğretimi algıları, ve dil yeterlilikleri açısından incelenmiştir (Al-Omrani, 2008; Arva & Medgyes, 2000; Ezberci, 2005; Lipovsky & Mahboob, 2007; Merino, 1997; Shen & Wu, 2007; Tajino & Tajino, 2000). Ancak, literatürde hala sadece ana dili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenlerinin belirli bir dil becerisini öğretmesini ve bu dil becerisindeki öz algılarını, ve bu iki faktörün arasındaki ilişkiyi inceleyen çalışmalar az sayıda bulunmaktadır.Bu bağlamda, 140 Türk İngilizce öğretmeni ile gerçekleştirilmiş olan bu çalışma, ana dili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenlerinin telaffuz becerileri ile ilgili öz algılarını, telaffuz öğretimlerini ve bu öğretmenlerin öz algıları ile öğretimleri arasındaki ilişkiyi araştırmayı amaçlamaktadır. Aynı zamanda, bu öğretmenlerin öz algıları ve öğretimlerinin aşağıdaki faktörler ile ilişkileri de incelenmiştir; 1) Öğretmenlik Deneyimi, 2) Eğitim Düzeyi, 3) Sesbilim dersi eğitimi, 4) Anadili İngilizce olan İngilizce Öğretmeninden eğitim almış olması 5) Ana dili İngilizce olan ülkelerde bulunma süresi. Veriler 5 dereceli Likert ölçekli anket aracılığıyla toplanmış ve istatiksel ölçümler yolu ile niteliksel olarak çözümlenmiştir. Çalışmanın nitel bulguları, ana dili İngilizce olan bir İngilizce öğretmeni tarafından eğitim görmek, ana dili İngilizce olan ülkelerde geçirilen süre ve sesbilim eğitimi alma faktörlerinin ana dili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenlerinin öz algılarında ve öğretimlerinde etkileri olduğunu ortaya koymaktadır. Anadili İngilizce olan İngilizce öğretmeninden eğitim almak ve İngilizce konuşulan ülkelerde bulunmuş olmanın katılımcıların kendi telaffuz becerilerini düşük olarak değerlendirmelerine yol açarken, sınıf uygulamaları bağlamında en önemli faktörün ses bilim dersi almak olduğu ve bu dersleri alan öğretmenlerin derslerinde telaffuz öğretimine, ses bilim dersi almayan öğretmenlere kıyasla daha fazla yer verdikleri sonucu ortaya çıkmıştır. Çalışma aynı zamanda, ana dili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenlerinin öz algıları ile telaffuz öğretimleri arasında istatiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığını kanıtlar niteliktedir. Yukarıdaki sonuçlar doğrusltusunda, bu çalışma ana dili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenlerinin a) telaffuz eğitimi konusunda azımsanmamalarının, b) profesyonel gelişimlerinin bir parçası olarak ses bilim dersleri almaları konusunda teşvik edilmelerinin gerekliliğini vurgulamaktadır. Anahtar kelimeler: Ana dili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenleri (NNESTs), telaffuz eğitimi, öz algı, ses bilim. Native English speaking teachers (NESTs) and non-native English speaking teachers (NNESTs) have been studied by many researchers in the literature in regards to the similarities and differences between these two types of teachers, their perceptions of teaching English, as well as their language proficiency levels (Al-Omrani, 2008; Arva & Medgyes, 2000; Ezberci, 2005; Lipovsky & Mahboob, 2007; Merino, 1997; Shen & Wu, 2007; Tajino & Tajino, 2000). Yet, there is still a lack of in-depth studies that solely focus on NNESTs' teaching of a specific skill and their perceptions of their own language skills and the relationship between these two aspects.In this respect, the present study with 140 Turkish NNESTs aimed to examine self perceptions of NNESTs about their pronunciation skills, their pronunciation teaching practices and the relationship between their self perceptions of their English pronunciation and their pronunciation teaching practices. The self perceptions and pronunciation teaching practices of the NNESTs were also examined in regards to the following factors; 1) Teaching Experience, 2) Degree of Education, 3) Taking Phonology Classes, 4) Having a Native English Speaking Teacher, and 5) Time Spent in English Speaking Countries. The data were collected through a five-point Likert-scale questionnaire and analyzed quantitatively by means of statistical measures.The results revealed that having a native English speaking instructor, taking phonology classes and spending time in English speaking countries are the factors that affect NNESTs' perceptions and their teaching practices. While having a native English speaking teacher and spending time in English speaking countries are the factors that led the NNESTs rate their own pronunciation skills low, in terms of classroom practices, the most influential factor is taking phonology classes which positively affects the pronunciation teaching occurrence in their classes. The study also revealed that there is no significant relationship between the self perceptions of NNESTs and pronunciation teaching practices. Concerning the results above, this study implied that NNESTs a) should not be underestimated about their pronunciation teaching; b) should be encouraged to take phonology classes as part of their professional development. Key words: NNESTs, pronunciation teaching, self perception, phonology.
Collections