The perceptions of elt students about the use of web 2.o tools, particularly wikis, in their future language classrooms
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilgisayar ve internet teknolojileri, son 30 yıldır, insanların bilgiyi işleme ve iletme yöntemlerini radikal bir şekilde değiştirdi. Bu önemli ilerleme, dil öğrenimi alanının bir bölümü olan Bilgisayar Destekli Dil Öğrenimi?nde (Computer-Assisted Language Learning - CALL) yansımalarını bulmakta gecikmedi. Bugün, Web 2.0 yabancı dil öğretmen ve öğrencilerine sayısız fırsat sunmaktadır. Dil sınıfları öğrenci-odaklı eğitim alanlarına dönüşürken, öğrenciler dersliklerin fiziki duvarlarının sınırlarının dışına çıkma fırsatı yakalamıştır. Bu durum, öğretmenlerin mesleki uygulamalarını güçlendirebilmeleri için çevirim içi araçlarını kullanmasını zorunlu kılmıştır. Süregelen bu gelişmelerin devam etmemesi olasılık dışıdır. Ancak, Web 2.0 araçlarının etkisini inceleyen çalışmaların sayısı da henüz tatmin edici sayılara ulaşamamıştır. Öğrenmesi kolay ve uygulaması basit olan wikiler, yabancı dil öğretmenleri için oldukça kullanışlıdır. Öğretmenlere sundukları faydalara rağmen, literatürde wikilerle ilgili yapılmış çalışma sayısı henüz yeterli değildir. Bununla beraber, wikiler hakkında yapılan çalışmaların büyük çoğunluğu yazma becerisinin öğretilmesi ve öğrencilerin yazma becerisinin geliştirilmesi konularını işlemiştir. Sadece bir çalışma dil öğrencilerinin okuma becerisi hakkındadır. Ancak, bugüne kadar wikilerin dil ve kelime bilgisi öğretiminde kullanılmasıyla ilgili çalışma yapılmamıştır. Bu araştırma İngiliz Dili Öğretimi bölümü öğrencilerinin, Web 2.0 araçlarının, özellikle wikilerin, gelecekteki yabancı dil sınıflarında kullanımı hakkındaki algılarını incelemektedir. Çalışma Türkiye?deki bir devlet üniversitesinde, wikileri nasıl kullanabilecekleri ile ilgili eğitim alan 12 İngiliz Dili Öğretimi öğrencileriyle yapılmıştır. Nicel veri toplamak için ön ve son algı anketleri verilmiştir. Müteakiben, dört öğrenciyle sözlü mülakatlar yapılmıştır. Bu sözlü mülakatlar nicel olarak analiz edilmiştir. Değerlendirilen istatistiki veriler göstermiştir ki eğitime katılan öğretmen adayların tümü bilgisayar okur-yazarıdır ve halihazırda bazı Web 2.0 araçlarını günlük yaşamlarında kullanmaktadırlar fakat bölümlerinde verilen eğitim, onları mesleki hayatlarına hazırlamada yeterli değildir. Bu algıları istatistiksel olarak, verilen eğitimin sonucunda daha da güçlenmiştir. Benzer şekilde, Web 2.0 araçlarının öğrencilerin okuma, yazma ve konuşma becerileri ile dil ve kelime bilgilerini geliştireceğine dair algılarında istatistiksel olarak farklılık gözlenmiştir. Genelde, eğitime başlamadan önce de Web 2.0 araçları hakkındaki yüksek oranda olumlu görüşleri aldıkları eğitimin sonunda artış göstermiştir. Sözlü mülakatlardan elde edilen verilere göre, öğrencilerin ilk izlenimlerinin Web 2.0 araçlarını kullanmayı öğreniminin zor olduğunu düşünmelerine rağmen, wikilerle tanıştıklarında bu düşüncelerinin olumlu yönde değiştiği gözlenmiştir. Wikilerin kullanımının zor olmadığını anlamaları, önyargılarını ve öncül düşüncelerini yeniden gözden geçirmelerine ve bu olumsuz düşüncelerin özgüvene dönüşmesine yardımcı olmuştur. Alanla ilgili literatür, wikilerin yazma becerisi üzerine etkisi olup olmadığı üzerinde yoğunlaşmışken, bu çalışma, wikilerin kullanılmasının eğitim kalitesini nasıl yükseltebileceğine dair yeni yollar bulunup bulunamayacağı hakkındadır. Çalışmanın bulguları göstermiştir ki wikiler, diğer Web 2.0 araçlarıyla birleştirilerek öğrencilerin okuma, yazma, dil ve kelime bilgilerini destekleyebilecek bir çok başka amaç için kullanılabilir.Key Words: CALL, Web 2.0 araçları, Dil Öğretimi, Wikiler, Okuma, Yazma, Dil Bilgisi ve Kelime Bilgisi Computer and internet technologies have radically changed the way people communicate and process information in the past three decades. Such drastic advances have found their reflections in the field of Computer-Assisted Language Learning (CALL) as part of language teaching. Today, Web 2.0 offers numerous merits to language teachers and learners. While language classrooms are transformed into student-centered learning environments, learners have found the opportunity to break out of the physical boundaries of the classroom walls. Therefore, teachers have been forced to make use of online tools in order to reinforce their teaching practice. Although such transition is unlikely to cease to exist, the amount of studies examining the effects of Web 2.0 tools is rather limited. Wikis are helpful tools for language teachers for they are easy to learn and simple to use. Despite the benefits they offer to language teachers, the present literature about the use of wikis in the language classroom is even less infrequent, and a great majority of the studies examining the use of wikis in language classrooms focuses on their use for the teaching and enhancement of the writing skill. Likewise, there is only one study concentration on the reading skill. However, there has not been a study that reveals whether wikis can be used for the teaching of grammar and vocabulary. This study investigated the perceptions of the ELT students about the use of Web 2.0 tools, particularly wikis, in their future classrooms. The research was conducted at a state university in Turkey with 12 ELT students who were trained to learn to use wikis in a four-hour workshop. Pre- and post-perception questionnaires were administered in order to collect qualitative data which were statistically analyzed after the training. Follow-up interviews were conducted with four students, and these data were qualitatively analyzed. The statistical analysis of data revealed that although these ELT students were digitally literate, and they made use of several Web 2.0 tools in their daily lives, but they believed that their formal education was not enough for their future careers. There was statistically significant difference in their perceptions when their formal education was concerned. Similarly, their perceptions changed significantly for the teaching of reading, writing, and grammar. On the whole, they initially had positively strong feelings towards the use of Web 2.0 tools in their future classrooms. This positive attitude slightly increased after the wiki training. When the qualitative data derived from the follow-up interviews were evaluated, it was found that although the participants of the wiki training (WPs) had perceived wikis as complex Web 2.0 tools at first, their perceptions changed after being introduced to wikis. This change in their perception about wikis helped them to reconsider their opinions and their prejudices were transformed into confidence that they could learn about the contemporary Web 2.0 tools in order to enhance their teaching abilities. While the relevant literature looked for an answer to the question whether wikis were effective tools for writing, this research study focused on finding new ways to improve language learning performance of the students through the employment of wikis. The findings of the study revealed that wikis could be employed in the field of ELT via integrating several other Web 2.0 tools into wikis for different purposes including the teaching of writing, reading, vocabulary and grammar.Key Words: CALL, Web 2.0 tools, Language Teaching, ELT, Wikis, Writing, reading, Grammar, and Vocabulary
Collections