Professionals or adventure seekers? eliciting the impact of relocation and mobility on teaching quality of mathematics and science teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Küreselleşme; kültürel, sosyal, ekonomik ve çevresel değişiklikler ile insanların bu değişikliklere verdikleri tepkilerle ilişkilidir. Farklı kültürlü sınıf ortamlarında da ortaya çıkan bu tepkilerin idaresinde öğretmenin rolü araştırılmalıdır. Bu çalışmanın amacı, bir başka ülkede çalışmak üzere yer değiştiren fen ve matematik öğretmenlerinin meslekî hayat hikayelerini açıklamaktır. Öğretmenlerin, bir başka ülkede yaşam mücadelesi verirken meslekleri ve kültür arasındaki ilişkiyi nasıl yorumladıkları incelenmiştir. Çalışmanın tüm aşamalarında naturalist araştırma yöntemlerinin etkisi vardır. Bu çalışma bünyesinde dört öğretmen ile yarı-yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. Veri sürekli karşılaştırma metodu kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda öğretmenlerin yer değişimlerinin yerleşme ve sürekli hareketlilik olarak sınıflandırılabileceği ve her iki durumun da öğretmenlerin kişisel ve meslekî gelişimlerine olumlu katkıda bulunduğu gözlemlenmiştir. Sürekli hareket içerisindeki öğretmenlerin branşlarının kültürel boyutuna önem veren bir öğretmenlik sergiledikleri görülmüştür. Ancak, tüm öğretmenler etkilinliklerinin sürdürülebilir olmasının kültürlenme konusundaki kişisel çabalarına ve kültürel farklılıklara olan ilgilerine bağlı olduğuna inanmaktadırlar. Bulgular küreselleşme teorisi, uluslararasılaşma ve öğretmenlerin yer değişimleri ile ilgili çalışmalar ışığında tartışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Küreselleşme teorisi, çok kültürlülük, uluslararasılaşma, meslekî gelişme, öğretmenlerin yer değiştirmeleri. Globalization has been traditionally associated with cultural, social, economic, and environmental changes in the global contexts and how people react to these changes. The role of a teacher in managing a culturally diverse classroom environment became important in regulating the effect of these changes in the classroom. The main purpose of the current study was to explore the professional life stories of four teachers who moved to teach mathematics or science in a country other their own. The study inquired how these teachers reflected on their understandings of the relationship between teaching and culture while they developed skills to survive in a foreign country. The naturalistic inquiry was instrumental throughout the study. Semi-structured interviews were conducted with four informants. Data were analyzed by using the constant comparative method. The result of the study showed that movement could be categorized either as a relocation or mobility, both of which had a positive impact on the personal and professional development of the teachers. Moving to another country helped those teachers, who chose mobility as a life style, successfully embed cultural aspects into their teaching. However, it was found that all four teachers believed that the key element to sustain effectiveness was the personal effort to enculturate to the host culture, which was empowered by an interest in cultural diversity, in general. Findings were discussed in terms of existing research on globalization theory, internationalism, and teacher movement. Key words: Globalization theory, multiculturalism, internationalism, professional growth, teacher movement.
Collections