Teaching the adventures of Huckleberry Finn : a meta-ethnographic study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Huckleberry Finn'in Maceraları romanının öğretiminin planlanmasına yardımcı olmak amacıyla, bu roman üzerine yazılmış bir dizi kaynak ve bilimsel çalışmanın incelenmesi, sentezlenmesi ve yorumlanması için edebiyat öğretme modelleri ile edebi kuramların nasıl kullanılabileceğini göstermektir. Bu amaçla çalışmada meta-etnografik bir araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmacı tarafından inceleme sonucu oluşturulmuş tekrar eden temalara ve kavramlara bağlı kalarak, ikincil yorumlar tespit edilmiş ve edebiyat öğretme modelleri ve edebiyat kuramları kullanılarak üçüncül yorumlar oluşturulmuştur.Anahtar Kelimeler: Huckleberry Finn'in Maceraları, edebiyat, meta-etnografi, edebiyat öğretimi The purpose of this study is to demonstrate how models of teaching literature, and literary theories could be used to provide lenses and alternative perspectives for analysing and interpreting a number of sources and studies focusing on The Adventures of Huckleberry Finn to inform instructional planning. The study used meta-ethnography, an approach to interpretive synthesis, to synthesise qualitative studies and sources for identifying second-order interpretations around recurring themes and concepts identified by the researcher. To enable interpretation across studies and sources, the researcher used models of teaching literature for developing surface third-order interpretations, and literary theories for generating deeper level third-order interpretations for instructional use.Key words: The Adventures of Huckleberry Finn, literature, meta-ethnography, teaching literature
Collections