Show simple item record

dc.contributor.advisorAkşit, Halis Necmi
dc.contributor.authorKondakçi, Nermin
dc.date.accessioned2020-12-02T13:22:47Z
dc.date.available2020-12-02T13:22:47Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/39901
dc.description.abstractBu araştırma Türkiye'de uygulan ulusal ve uluslararası toplam beş lise İnglizce müfredatını çeşitli boyutlarda karşılaştırmalı olarak analiz etmektedir. Bu müfredatlar Türk Milli Eğitim (MEB) Lise İngilizce müfredatı, Uluslararası Bakalorya Diploma Programı (IBDP) Dil A: Dil ve Edebiyat müfredatı, Uluslararası Bakalorya Diploma Programı (IBDP) Dil B müfredatı, İleri Düzey Yerleştirme Programı (AP) İngiliz Dili ve Kompozisyon müfredatı ve İleri Düzey Yerleştirme Programı (AP) İngiliz Edebiyatı ve Kompozisyon müfredatıdır. Bu araştırma Türk Milli Eğitim Lise İngilizce müfredatının, Türkiye'de uygulanan uluslararası programların İngilizce müfredatları ile nasıl benzeştiğini ve farklılaştığını araştırmak için içerik analizi yöntemini kullanmaktadır. Kıyaslama boyutları olarak müfredatların eğitim felsefeleri, amaçları, içerikleri, tasarım yaklaşımları, öğretim yaklaşımları, öğrenci değerlendirme yaklaşımları ve müfredat değerlendirme yaklaşımları belirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: İngilizce müfredat, lise, Uluslararası Bakalorya Diploma Programı, İleri Düzey Yerleştirme Programı
dc.description.abstractThis research study comparatively analyses five national and international high school English language curricula implemented in Turkey. These curricula are the Turkish Ministry of National Education (MONE) High School English Language curriculum, International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP) Language A: Language and Literature curriculum, International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP) Language B curriculum, Advanced Placement (AP) English Language and Composition curriculum, and Advanced Placement (AP) English Literature and Composition curriculum. The study uses content analysis to explore how the Turkish MONE English language curriculum for high schools compare and contrast with the English language curriculum in the two international programs, namely International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP), and Advanced Placement (AP), in terms of educational philosophies, intent, content, approaches to design, approaches to implementation, approaches to assessment, and approaches to evaluation.Key words: English language curriculum, high school, International Baccalaureate Diploma Programme, Advanced Placementen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA comparative analysis of national and international English language curricula for high schools in Turkey
dc.title.alternativeTürkiye'deki liseler için ulusal ve uluslararası İngiliz dili müfredatlarının karşılaştırılması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmInternational Bacalaureate Program
dc.identifier.yokid10043804
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363122
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess