Using Scoop. it and curatorial learning cycle for establishing a learning environment within the context of teaching King Lear
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma bir web 2.0 aracı olan Scoop.it'in, Shakespeare'in Kral Lear adlı trajedisi bağlamında oluşturulacak çevrimiçi içeriği derleme ve farklılaştırmada, ve öğretim amaçlı kişisel ve mesleki öğrenim çevreler tasarlamada nasıl kullanılabileceğini araştırmaktadır. Bu çalışma ayrıca Wolff and Mulholland'a ait Derlemeli Sorgulayıcı Öğrenme Döngüsü (Curatorial Inquiry Learning Cycle)'nün, derlenen çeşitli veri kaynaklarını, hem kendi içerisinde hem de karşılaştırılmalı olarak, incelenmede ve yorumlamada ne kadar faydalı olabileceğini anlamayı hedeflemektedir. Bu çalışmada araştırmacı, kaynak tipi olarak blog, karikatür, sunum, video, fragman, sanat eserleri, eleştiri yazısı, podcast ve viki kullanmıştır. Wolff ve Mulholland'ın Derlemeli Sorgulayıcı Öğrenme Döngüsü araştırma öğrenim devinimi araştırmacının sistemli ve hedef odaklı içerik derlemesine olanak sağlamıştır. Bu derleme ve analizin ilk aşaması sonucunda araştırmacı her kaynak tipi ile ilgili olarak, trajedinin önceden belirlenmiş temalarına uygun, ikincil yorumlar elde etmiştir. Değişik kaynak tiplerini öğretim amaçlı olarak birbirleriyle ilişkilendirmek için, araştırmacı, Freytag'in dramatik yapı piramiti çerçevesinde üçüncül yorumlar oluşturmuştur. This study intended to explore how a web 2.0 tool, Scoop.it, could be used to curate and differentiate web-based content within the context of teaching a Shakespearean tragedy, King Lear, and devise a personal and professional learning environment for instructional use. The study also aims to understand how Wolff and Mulholland's Curatorial Inquiry Learning Cycle could be instrumental in the analysis and interpretation of curated content, within and across types of web-based sources, to inform instructional planning. The researcher focused on the following types of sources: blogs, comics, presentations, videos, trailers, works of art, reviews, podcasts and wikis, and the Curatorial Inquiry Learning Cycle facilitated purposeful and systematic curation of content. Initial curation and analysis of content provided second-order interpretations about each source type around a priori themes of the play. To enable interpretation across source types, the researcher adapted Gustav Freytag's Pyramid of Dramatic Structure, and provided third-order interpretations for instructional use.
Collections