Pre-service and in-service high school mathematics teachers` beliefs and views about using calculators
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın amacı, Türkiye'deki liselerdeki hizmet öncesi ve hizmet içi matematik öğretmenlerinin, matematik derslerinde dijital teknoloji, özellikle de hesap makinesi kullanımına, ilişkin inanç ve görüşlerini ortaya koymaktır. Son dönemde Milli Eğitim Bakanlığın tarafından ülke çapındaki 42.000 okulu ve 570.000 dersliği en yeni bilişim teknolojileri hizmet içi matematik öğretmenlerinin, matematik öğretimi esnasında dijital ile donatmak için bir akıllı sınıf projesi (FATİH projesi) uygulamaya konulmuştur (Milli Eğitim Bakanlığı, 2012). Bu bağlamda, Türk liselerindeki hizmet öncesi ve teknoloji, özellikle de hesap makinesi, kullanımına ilişkin inanç, ve görşlerini tespit etmeyi amaçlayan bu çalışmanın ortaya koyduğu sonuçlar zamanlaması bakımından büyük önem arz etmektedir. Çalışmaya konu olan araştırma, Türkiye'de iki ayrı üniversite ve beş ayrı liseden toplam 60 hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmenin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak anket yönetimi kullanılmıştır. Anket 23 `Likert` tipi sorudan oluşmuştur ve tüm sorular üç kategoride analiz edilmiştir. Gerek hizmet öncesi gerekse hizmet içerisinde yer alan katılımcılar aynı soruları yanıtlamışlardır. Hizmet öncesi lise matematik öğretmenleri çalışmaya Nisan ve Haziran 2013 ayları arasında çevrim-içi anket sorularını yanıtlayarak katılmışlardır. Hizmet içi lise matematik öğretmenleri ise aynı soruları Kasım ve Aralık 2013 ayları içerisinde kağıt ve kalem kullanarak yanıtlamışlardır.Betimleyici verilerin analizinde sıklık tabloları ve `Mann Whitney U` testi kullanılmıştır. Çalışma, hizmet öncesi ve hizmet içi matematik öğretmenlerinin anket sorularına verdikleri cevaplarda sınıflarında dijital teknoloji, özellikle de hesap makinesi, kullanımı konusunda istatistiksel olarak önemli farklılıklar olduğunu ortaya koymuştur. Çalışmanın sonuçları, katılımcıların teknolojik pedagojik alan bilgisini, teknoloji ve hesap makinesi kullanımı konusundaki tecrübelerini, almış oldukları öğretmenlik eğitimini ve matematik öğretimi esnasında dijital teknoloji kullanımı konusunda ne kadar istekli olduklarına da vurgu yapılarak irdelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Hesap makinesi, dijital teknoloji, FATİH Projesi, teknolojik pedagojik alan bilgisi. The purpose of the study was to explore Turkish high school pre-service and in-service mathematics teachers' beliefs and views about using digital technology, particularly calculators, in their mathematics classrooms. The Ministry of National Education (MoNE) has recently put into practice a smart class project (FATİH Project) to equip 42000 schools and 570000 classes across the nation with the state of art information hardware (MoNE, 2012a). In this context, the results and findings of this timely research are of great significance as it aims at exploring Turkish pre-service and in-service high school mathematics teachers', views and beliefs about using digital technology, calculators in particular, during mathematics instruction.The research study was conducted with 60 pre-service and in-service high school mathematics teachers from two different universities and five different high schools in Turkey. A survey was used as a data collection tool in the present study. The survey consisted of 23 Likert type questions, and all the questions were analyzed in three categories. Both the pre-service and in-service participants have responded to the same survey questions within the research study. Pre-service high school mathematics teachers participated to the study by responding online survey questions in April and June 2013. In-service high school mathematics teachers participated tothe study by responding the same survey questions by using paper and pencil in November and December 2013.Frequency tables and Mann Whitney U test were used to analyze the descriptive data. The study revealed that there was a statistically significant difference between the pre-service and in-service high school mathematics teachers' responses to survey questions about using calculators, in their classrooms. The findings of the research study were evaluated with a special emphasis on the participants' technological pedagogical knowledge, experience with technology and calculators, the teacher education programs they have attended and their willingness to use digital technology, specifically calculators, during mathematics instruction.Key words: Calculator, digital technology, FATİH Project, technological pedagogical content knowledge.
Collections