Yabancı dil (İngilizce) öğretiminde çocuklara uygun öğretim gereçleri hazırlama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz Bu çalışmada, Ankara'da üç devlet ilköğretim okulunun 5. sınıflarında öğrenim gören öğrencilerin, kullanılan İngilizce ders kitapları hakkındaki düşünceleri araştırılmaktadır. Üç değişik ilköğretim okulundan 5. sınıf öğrencileri araştırmaya erek kitle olarak katılmışlardır. Yine bu sınıfta İngilizce öğretmenliği yapan İngilizce öğretmenleri de, onların devlet ilköğretim okulu 5. sınıflarında kullanılan İngilizce ders kitapları hakkındaki düşüncelerini öğrenmek amacıyla, araştırmada yer almışlardır. Öğrenci ve öğretmenlere, halen kullanmakta oldukları İngilizce ders kitapları hakkındaki düşüncelerini belirtmeleri için bir sormaca verilmiştir. Ayrıca, yine Öğrenci ve öğretmenlerin nasıl bir İngilizce ders kitabı istediklerini belirlemek amacıyla bir başka sormaca kullanılmıştır. Sonuç olarak öğrenci ve öğretmenlerin İlköğretim 5. sınıf İngilizce ders kitap lan konusunda benzer olumsuz tutuma sahip oldukları ve onların 5. sınıf İngilizce ders kitabı istekleri ile halen kullanılan 5. sınıf İngilizce ders kitabı arasında önemli farklılık olduğu belirlenmiştir. ABSTRACT This study investigates the ideas about the English course book used in the elementary school 5th grade in three different state schools in Ankara. The fifth graders from three different state schools participated in the study. To obtain the ideas of the English teachers, who teach English to fifth graders, about the English course book, they were also included in the study. Both the students and the teachers were given a questionnaire to elicit their ideas about the English course book. They were also given another questionnaire to see what kind of a course book they want. The results revealed that both the students and the teachers were not happy with the English course book and there is considerable gap between the course book they were using and the one they would like to use. Ill
Collections