Özel ilköğretim okulu müdürleri ile resmi ilköğretim okulu müdürlerinin teknolojiye ilşkin tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çağdaş yönetim anlayışı ile birlikte okul müdürlerinin görevleri arasına teknolojinin planlanması, uygulanması ve kurumsallaştırılması da eklenmiştir. Okul yöneticilerinin okullarının etkililiklerini sürdürebilmeleri için çağa uygun olarak teknolojiyi okula, eğitim ve öğretim programlarına entegre etmeleri gerekmektedir. Okul müdürlerinin bu görevleri yerine getirmedeki başarıları, onların teknolojiye ilişkin tutumlarıyla yakından ilişkilidir. Bu araştırmanın genel amacı, özel ilköğretim okulu müdürleri ile resmi ilköğretim okulu müdürleri arasında teknolojiye karşı tutum farklılığının olup olmadığını belirlemek ve teknolojiye ilişkin tutumu etkileyen faktörleri incelemektir. Araştırma verileri, İstanbul ili Bahçelievler, Bakırköy ve Beşiktaş ilçelerindeki 25'i özel olmak üzere toplam 103 ilköğretim okulu müdürüne ölçek uygulaması yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçek, Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nde Sadegül Akbaba (2002) tarafından geliştirilmiştir. Elde edilen veriler aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon, tek yönlü varyans analizi ve t-test teknikleri kullanılarak çözümlenmiş, yorumlanmış ve raporlaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre özel ilköğretim okulu müdürleriyle resmi ilköğretim okulu müdürlerinin teknolojiye ilişkin tutumlarında anlamlı bir farklılık yoktur ve genelde ilköğretim okulu müdürleri teknolojiye ilişkin olumlu tutum (X=4.14) içindedir. Ayrıca kullanımla tutum arasında yüksek korelasyon olduğu saptanmıştır. According to the contemporary administrative perceptiveness, planning, applying and institutionalizing technology are the new duties of principals. Principals should integrate technology to the schools, education and curriculum in order to continue the efficiency of school comparatively. The success of this integration depends on principals' attitude towards technology. The aim of this study is to find out if there is a significant difference among private primary school principals' and public primary school principals' level of attitudes towards technology, and to investigate the predictors of attitudes towards technology. The data of the research has been collected from 103 principals, those 25 of them were private primary school principals, in Bahçelievler, Bakırköy and Beşiktaş administrative districts within İstanbul. The questionnaire used was developed by Sadegül Akbaba (2002) at Abant İzzet Baysal University. The data has been analyzed, interpreted and reported through statistical techniques such as mean, standard deviation, correlation, ANOVAand t-test. According to the findings of the study, there has been no significant difference among private primary school principals' and public primary school principals' level of attitudes towards technology and in general primary school principals' attitudes towards technology has been positive(X=4.14). High correlation has been found between attitudes towards technology and using technology.
Collections