Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüşeli, Ali İlker
dc.contributor.authorİnce, Melek Giray
dc.date.accessioned2020-12-29T11:16:22Z
dc.date.available2020-12-29T11:16:22Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398916
dc.description.abstractÇağdaş yönetim anlayışı ile birlikte okul müdürlerinin görevleri arasına teknolojinin planlanması, uygulanması ve kurumsallaştırılması da eklenmiştir. Okul yöneticilerinin okullarının etkililiklerini sürdürebilmeleri için çağa uygun olarak teknolojiyi okula, eğitim ve öğretim programlarına entegre etmeleri gerekmektedir. Okul müdürlerinin bu görevleri yerine getirmedeki başarıları, onların teknolojiye ilişkin tutumlarıyla yakından ilişkilidir. Bu araştırmanın genel amacı, özel ilköğretim okulu müdürleri ile resmi ilköğretim okulu müdürleri arasında teknolojiye karşı tutum farklılığının olup olmadığını belirlemek ve teknolojiye ilişkin tutumu etkileyen faktörleri incelemektir. Araştırma verileri, İstanbul ili Bahçelievler, Bakırköy ve Beşiktaş ilçelerindeki 25'i özel olmak üzere toplam 103 ilköğretim okulu müdürüne ölçek uygulaması yoluyla elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan ölçek, Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nde Sadegül Akbaba (2002) tarafından geliştirilmiştir. Elde edilen veriler aritmetik ortalama, standart sapma, korelasyon, tek yönlü varyans analizi ve t-test teknikleri kullanılarak çözümlenmiş, yorumlanmış ve raporlaştırılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre özel ilköğretim okulu müdürleriyle resmi ilköğretim okulu müdürlerinin teknolojiye ilişkin tutumlarında anlamlı bir farklılık yoktur ve genelde ilköğretim okulu müdürleri teknolojiye ilişkin olumlu tutum (X=4.14) içindedir. Ayrıca kullanımla tutum arasında yüksek korelasyon olduğu saptanmıştır.
dc.description.abstractAccording to the contemporary administrative perceptiveness, planning, applying and institutionalizing technology are the new duties of principals. Principals should integrate technology to the schools, education and curriculum in order to continue the efficiency of school comparatively. The success of this integration depends on principals' attitude towards technology. The aim of this study is to find out if there is a significant difference among private primary school principals' and public primary school principals' level of attitudes towards technology, and to investigate the predictors of attitudes towards technology. The data of the research has been collected from 103 principals, those 25 of them were private primary school principals, in Bahçelievler, Bakırköy and Beşiktaş administrative districts within İstanbul. The questionnaire used was developed by Sadegül Akbaba (2002) at Abant İzzet Baysal University. The data has been analyzed, interpreted and reported through statistical techniques such as mean, standard deviation, correlation, ANOVAand t-test. According to the findings of the study, there has been no significant difference among private primary school principals' and public primary school principals' level of attitudes towards technology and in general primary school principals' attitudes towards technology has been positive(X=4.14). High correlation has been found between attitudes towards technology and using technology.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖzel ilköğretim okulu müdürleri ile resmi ilköğretim okulu müdürlerinin teknolojiye ilşkin tutumları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmTechnology orientation
dc.subject.ytmDirectors
dc.identifier.yokid164438
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148171
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess