Dil öğretiminde cinsiyetçi yaklaşımın öğrencilerin dil kullanımına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, dil öğretiminde cinsiyetçi yaklaşımın öğrencilerin dil kullanımına etkisi incelenmektedir. Buna bağlı olarak, ingilizce öğretmenlerinin model oluşturarak ve öğretici sunumlar yaparak, öğrencilerin cinsiyetçi dilden kaçınmalarını ve cinsiyetçi olmayan bir dil kullanmalarım sağlamadaki etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Temel İngilizce (Hazırlık) bölümünde, orta-üzeri (upper-intermediate) düzeydeki 4 ayrı sınıfta yürütülmüştür. Araştırma boyunca öğrencilerin cinsiyetçi dile yaklaşımlanndaki değişimlerin gözlemlenebilmesi amacıyla bu çalışma, araştırmacının ders verdiği sınıflarda yapılmıştır. Araştırmaya 25 kız ve 52 erkek olmak üzere toplam 77 öğrenci katılmıştır. Verilerin incelenmesinde hem niteliksel hem de niceliksel yöntemden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonunda elde edilen bulgular, öğrencilerin cinsiyetçi bir dil kullandıklarını ve cinsiyetçi kullanımların da farkında olmadıklarını göstermektedir. Ayrıca, öğretmenin kendisinin cinsiyetçi olmayan bir dil kullanması ve bu konuyla ilgili öğretici sunum yapması, öğrencilerin cinsiyetçi dilden uzaklaşmalarında ve cinsiyetçi olmayan bir dil kullanmalarında etkili olmaktadır. m The aim of this study is to observe the effects of a sexist approach in language teaching on the students' language use. Accordingly, it was examined how modelling and a didactic presentation by the teacher relate to the sexist or non-sexist language use of the students. The study was conducted in 4 upper-intermediate classes at the Basic English Department of Yıldız Teknik University. In order to observe the changes in the attitudes of the students towards sexist language better, the classes were chosen among the researcher's own classes. There were 25 female and 52 male students who participated in the study. In order to analyze the data, both qualitative and quantitative research methods were used. According to the findings, it was seen that the students normally use a sexist language and they are not aware of it. Moreover, the results suggest that modelling and a didactic presentation by the teacher have a significant effect on the students' use of a non- sexist language. IV
Collections