Show simple item record

dc.contributor.advisorToksöz, Nesrin
dc.contributor.authorÇinga, Nil Senem
dc.date.accessioned2020-12-29T11:16:21Z
dc.date.available2020-12-29T11:16:21Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/398914
dc.description.abstractBu çalışmada, dil öğretiminde cinsiyetçi yaklaşımın öğrencilerin dil kullanımına etkisi incelenmektedir. Buna bağlı olarak, ingilizce öğretmenlerinin model oluşturarak ve öğretici sunumlar yaparak, öğrencilerin cinsiyetçi dilden kaçınmalarını ve cinsiyetçi olmayan bir dil kullanmalarım sağlamadaki etkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Temel İngilizce (Hazırlık) bölümünde, orta-üzeri (upper-intermediate) düzeydeki 4 ayrı sınıfta yürütülmüştür. Araştırma boyunca öğrencilerin cinsiyetçi dile yaklaşımlanndaki değişimlerin gözlemlenebilmesi amacıyla bu çalışma, araştırmacının ders verdiği sınıflarda yapılmıştır. Araştırmaya 25 kız ve 52 erkek olmak üzere toplam 77 öğrenci katılmıştır. Verilerin incelenmesinde hem niteliksel hem de niceliksel yöntemden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonunda elde edilen bulgular, öğrencilerin cinsiyetçi bir dil kullandıklarını ve cinsiyetçi kullanımların da farkında olmadıklarını göstermektedir. Ayrıca, öğretmenin kendisinin cinsiyetçi olmayan bir dil kullanması ve bu konuyla ilgili öğretici sunum yapması, öğrencilerin cinsiyetçi dilden uzaklaşmalarında ve cinsiyetçi olmayan bir dil kullanmalarında etkili olmaktadır. m
dc.description.abstractThe aim of this study is to observe the effects of a sexist approach in language teaching on the students' language use. Accordingly, it was examined how modelling and a didactic presentation by the teacher relate to the sexist or non-sexist language use of the students. The study was conducted in 4 upper-intermediate classes at the Basic English Department of Yıldız Teknik University. In order to observe the changes in the attitudes of the students towards sexist language better, the classes were chosen among the researcher's own classes. There were 25 female and 52 male students who participated in the study. In order to analyze the data, both qualitative and quantitative research methods were used. According to the findings, it was seen that the students normally use a sexist language and they are not aware of it. Moreover, the results suggest that modelling and a didactic presentation by the teacher have a significant effect on the students' use of a non- sexist language. IVen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDil öğretiminde cinsiyetçi yaklaşımın öğrencilerin dil kullanımına etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmLanguage usage
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid164422
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid148172
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess